onsdag 29 april 2015

i SAMKLANG

Ibland är det så..som det här med musik
Att vissa låtar,sätt att spela ,viss röst
och fast man inte alltid förstår ordens innebörd
Tränger sig in och tar plats och man kommer inte undan
För dom berör på djupet..utan något analyserande först
Vilket jag annars ofta gör... med än det ena Å det andra
Ofta råkar jag hamna som nu ..där.. som kan tyckas vara en slump
Då öron råkade uppfatta den här låten

Men jag tror inte på slumpen..själva ordet låter så hafsigt
Ibland är det bara som det ÄR meningen
Som då jag gjort saker jag aldrig gjort tidigare
Och som jag aldrig skulle vågat om jag analyserat
och TÄNKT en massa runt omkring först
Om inte kraften gett mig vingar att ta steget över kanten

Efteråt har jag tänkt många gånger
ATT jag vågade..för det gjorde jag EGENTLIGEN inte'
För modig är jag då inte
Så varifrån fick jag då den starka drivkraften
att vandra på okända stigar
Vad var det för kraft som var större ,starkare
än rädslornas infångade tankar och min feghet..
som INTE höll tillbaka mig

Då jag ibland tänkte ..att det måste vara något fel på mig
Som utsätter mig för allt det jag gör
Fast jag känner av..att inte våga,orka eller kan

Det var det omedvetna medvetandet..som visste vad jag behövde
och måste utsätta mig för
FÖR att växa och lösgöra mig från alla begränsande rädslor

Som det här med hästarna
Det jag lärt mig av dom
Att när jag börjar tänka på något, börjar kroppen omedvetet reagera
med små signaler som jag inte är medveten om att jag sänder ut
MEN hästarna har fångat upp dom signalerna..
redan innan tankarna omsätts i ord och handling
Då kan man tro... att hästarna kan läsa mina tankar
Men jag har ju låångt innan visat vad jag tänkt och vill
Genom mitt kroppsspråks subtila små signaler
Som skvallrade för hästarna som inte behöver en massa överflödiga ord
För att förstå..
utan för dom är känslan mer framträdande i språket

Det var DEN omedvetna medvetenheten
som lyfte och bar iväg med mig
Alltså ..att det sipprade ut i förtid
Det jag redan på ett omedvetet plan sänt ut medvetna signaler om


Det har jag kommit fram till efter alla mina språng
Och det är jag så här i efterskott tacksam över
För annars skulle jag inte fått gå igenom det jag gjort
och som lärt mig

OM än ibland via de mer SNÅRIGA...knöliga och oplogade vägarna
Vad livet handlar om
Att växa som människa och vad som än händer
Aldrig sluta hålla koll ..på sanningens,moralens och samvetets kompassriktning.

För det ÄR annars lätt att gå vilse i vilsenheten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar