onsdag 15 april 2015

OM Angela Lansburys utseendehån

Läste i Aftonbladet nu på morgonen ett inlägg
OM..Citat"89-åriga tv-legendaren Angela Lansbury
tog emot ett teaterpris under söndagen –
då fokuserade Daily Mail på hennes utseende.
”Med sina ostronformade ögon, halvt svalda läppar och de påsiga kinderna
uppfyller Dame Angela Lansbury knappast stereotypen av en prisbelönt skådespelare”
I Daily Mail-texten skrev även
"Lansburys ansikte hade drag som liknade den tibetanska dvärghundsrasen Shih tzu.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article20633576.ab

Ja jag säger då det..Att kränka en människa på det här sättet
Är OMOGET.RESPEKTLÖST och oerhört OMDÖMESLÖST
Och väldigt OPROFESSIONELLT
Och hör inte hemma i en seriös journalistik
Hyenorna finns överallt..dom som tror att ju vidrigare dom uttrycker sig
Desto mer säljs nyheten
Det sunda vore att bojkotta tidningen FÖR att visa på
Att sån här journalistik inte är acceptabel
Att kritisera det människor GÖR och fattar beslut om ÄR en sak
Men att vräka ur sig om människors utseende..är en helt annan
Där går gränsen
Cita "Enligt Daily Edge, som först skrev om kritikstormen
har Lansbury inte kommenterat artikeln.
Nää varför skulle hon göra det..finns ju inget att kommentera

Det är ju bara som att "kasta pärlor åt svinen"
som helt enkelt är ett uttryck som betyder
att slösa intellektuell möda på människor som ändå inte förstår
Att ödsla tid, energi, pengar eller andra resurser
på att förse någon med något som vederbörande inte har förstånd att uppskatta

Ibland är tystnaden mer talande
För mig är detta en vacker och skicklig skådespelerska


2 kommentarer:

  1. Om jag ser lika fräsch ut när jag är 89 så är jag mer än nöjd! Men det kanske är där skon klämmer...

    SvaraRadera
  2. Nää.. det är det nog inte... och vilken utstrålning hon har ..ju mer jag kommer in i det här med åldrandet..så märker jag allt mer fördomarna och de rådande ålders-rasistiska inställningarna .som finns mot äldre Sen tror jag inte att hon lägger på sig vad som skrivs om hennes Mer kanske hon som jag skakar på huvudet och tycker lite synd om den där journalisten som ju bara avslöjar sig själv Hur inskränkt och inkompetent hen är Taskigt när insikten slår ner för journalisten att då måsta stå i utflödet av sina egna illaluktande spyor"

    SvaraRadera