måndag 13 april 2015

VK Bloggen ”Wellnessyndromet”

"Jakten på lycka i wellnesstaten"
Har Kent Lundholm skrivit om i VK bloggen
http://blogg.vk.se/kentlundholm/2015/04/14/jakten-pa-lycka-i-wellnesstaten/

Det ordet har jag inte hört förut WELLNESSTATEN
Men det fick mig att fundera om och runt i kring det
Och lite "läskigt" är det allt
Att det är ju så det blivit och blir allt mer
I en allt större utsträckning
Att det YTTRE får styra över våra liv

Och som jag skrivit om förut
Så tror jag att frånvaron från naturen,är en orsak
För det naturen ger oss FÖRUTOM lugnet och själva upplevelsen
Så är det TID och STILLHET för tankar och reflexioner
att få/ges en möjlighet att få komma till tals
Dessutom speglar naturen ..både påtagligt som symboliskt..LIVET

Berätta..snälla berätta hur det är
Att bli äldre
Rynkig och grå

Enkelt är det att berätta
Livet har ingen ålder
Inga tidsbegrepp av den sorten
Ingen utseende fixering
Ingen perfektion

Det är vi människor som bygger ramar
Stänger in
Kväver.. med våra rädslor
Livets enorma generositet

Livet som skall levas..medan det pågår
HÄR och NU

Slösa bort det..med att tänka i låsta ramar
Det är inget för mig

Fri i anden vill jag vara
Fri i min själ
Det yttre.. lämnar jag utanför

Att bli äldre och få rynkor
Hör ju livet till

(livsvandrerskanisb)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar