lördag 11 april 2015

En Sorgens avsked av hunden Puma



(Bilden är tagen 2008..det händer mycket på 7 år)
Han har funnits vid min sin sida
I många år..sen han var valp..
Förutom några år..DÅ.. när min kropp och nacke inte klarade av
minsta lilla påfrestning
DÅ fick han flytta till min dotter,hennes sambo och deras barn
Som tog hand om honom.. så jag slapp sälja honom
Där fick han bo..tills för några år sedan
Då han flyttade tillbaka till mig..
För att få leva sina sista år.. här i lugnet och frihetens skog
MYCKET har hänt under den tiden Mycket som jag inte tänkt på
Men som NU dök upp och skrek för fulla muggar på min uppmärksamhet
Det har varit några jobbiga dagar..som sugit musten i mig


DÅ denna sensibla,kloka,lyhörda,inkännande och kärleksfulla hund
Inte längre finns vid min sida
Han som vakade över oss alla och tröstade oss
När ledsenheten var på besök
En lojal hund.. som jag visste skulle ge ALLT
För att försvara mig.. mot alla faror

Som skulle blivit en underbar pappa..
Då han var en fin,uppmärksam och omtänksam uppfostrare

Sitter här och minns...gråter och ler om vartannat
när tankarna tar mig med... på en bakåtresa med Puma
Som fått somna in..då hans kropp inte längre orkar med

Du lämnar efter dig ett stort tomrum
Och en stor trygghetskänsla försvinner..då du inte längre finns
Men många vackra minnen lämnar du kvar till oss alla
TACK för alla dom och för att du funnits i mitt/våra liv
och berikat det på alla dina olika sätt och vis
Glömmer dig

Gör jag/vi aldrig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar