lördag 19 juni 2010

SAMISKA KLOKORD




*GIVNANDE HAND ÄR ALDRIG TOM

*NATUREN ÄR KLÄDD I KUNSKAPENS DRÄKT

* DEN SOM BERÄTTAR HÖR OCH FÖRSTÅR SIG SJÄLV

* MAN LÄR SIG GENOM ATT LEVA

* TANKEN AKTIVERAR MOTSTÅNDSKRAFTEN I KROPPEN

* ONDA ÖRAT
ALLT DU SÄGER och GÖR FALLER TILLBAKA PÅ DIG SJÄLV

*ALE BOSTE = FÄST INTE PÅ MIG
SMITTA INTE

Det här har jag testat många gånger att säga
Tyst för mig själv
När jag varit i kontakt med sjuka människor
och/eller människor som har en negativ energi


Det här med tankens krafts påverkan, på oss
och vårt välbefinnande
Är ju nu vedertaget och upplyft till sin rätta position

Nog hade samerna många kloka insikter och rikligt med kunskaper
om både det ena och det andra
Precis som oxå många av den äldre generation hade/har
Det är viktigt att ta rätt på all den kunskapen
och bevara den
Innan generationen före oss dör ut

2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen att läsa alla dina klokskaper...

    Man säger ju att tron övervinner allt, och jag tror nog att det är så, att vi med tankens kraft kan påverka vårt välbefinnande, och precis som du säger så är det så viktigt att bevara den äldre generations kunskap.
    Och det nu, innan den går förlorad.

    SvaraRadera
  2. Mmm Finns inget jag njuter av så mycket,som när generationens människor,före mig, berättar om tiden som varit och som gått förbi Nutidens människa slår sig ofta för bröstet i tron på sin egen överlägsenhets intelligens och ser INTe kopplingen till det vi fått med oss från generationer före oss Utan den kunskapen skulle vi stått oss slätt..

    SvaraRadera