måndag 7 juni 2010

Litteraturföteckning Där jag hittat en del i mitt sökande efter samernas historia



Carola SKOTT
samer berättar om bot
BOTA blod och läka hjärta
En bok som gav mig många ledtrådar

Jon Roar Bjorkvold
Den musiska människan


Louise Bäckman SAJVA

Sigrid Drake VÄSTERBOTTENSLAPPARNA
UNDER FÖRRA HÄLFTEN AV 1800-TALET

Kerstin Eidlitz-Kuoljok Moder jord och andra kvinnor

Christian Meriat Samerna

Hans Mårtensson Samisk form och tradition

Asbjörn Nesheim
Phebe Fjällström/rolf Kjellström

Håkan Rydvig Den samiska trumman Nordiska musset

Studieförbundet Vuxenskolan Sameland i förvandling

Informationstidskrift Nåjden samernas shaman

Inger Wadström O´FORNA TIDERS KVINNOR

Birgitta Onsell Jordens Moner i norden

Israel Ruong Om jojkning

Qvigstad Samiska sagor

G.Rönn Sameland

Nils Aslak Valkeapää Solen min far .Vidderna inom mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar