lördag 13 februari 2016

BEDRAGAREN eller den BEDRAGNE


Den här låten triggade igång minnesarkivet
Så jag skall syna.. genom min mors förstoringsglas..
den GOD-trogne

Är glad över att jag än har kvar min blåögdhet
Om än med lite inslag av grått och svart
Så dominerar ändå blåögdheten..symboliskt

Kommer ihåg
När jag hade en "pratstund" med en kvinna som var negativ till sin GODtrogenhet
Så jag särade på ordet GOD TROGEN
och visade henne på en helt annan sida .. än på den negativa
den med sin nedlåtande klang
då människor använder det i ett klankande syfte
"Du är då så lättlurad och godtrogen" alltså då är man DUM,KORKAD o.s.v

Då är jag hellre GODtrogen än Otrogen

Att min inställning till andra människor är god och trogen
Om jag SEN får uppleva motsatsen..
jaa men då kan jag ju välja att gå därifrån
Och lämna den och det som försöker lura och manipulera mig
Det är ju den människan
som med medvetet uppsåt LURAS
som blir bortkollrad och lurad av sig själv..som ÄR KORKAD
Den godtrogne kan ju bli lessen..när hen tvingas inse
HUR människor kan vara ...då dom försöker genom att tala osanning
Leda in hen på villovägar..genom att förvanska sanningen
SÅ det är den som LURAR och BEDRAR..som LURAR och BEDRAR sig SJÄLV
Genom det ...missunnar sig själv en GOD relation med en annan människa
Där respekten och ärligheten
GER den innerligaste och mest välmående relationen
Hon blev lättad när min bevisbörda avlämnades framför henne
Den som visade på det positiva med att vara GOD-trogen
Som INTE är DETSAMMA som att VARA KORKAD
Man gör bara ett VAL utifrån hur man VÄLJER att se på andra människor
Antingen med en GODTROGEN inställning eller en OTROGEN
som sen kan ändras på..när man inser HUR det ligger till
SÅ än en gång
Det är bättre att vara GOD-TROGEN än O-TROGEN
För ..för mig gäller ordet Otrogen INTE bara sexuell otrohet
Utan även den psykiska och själsliga
För otrohet..är att medvetet vara RESPEKTLÖS, OSANN och FALSK mot en annan människa
Och genom det hindra den människan från att göra sina livsval
UTIFRÅN sanningens verklighet
OCH DET..har ingen människa rätt till
att slösa bort en annan människas LIV,TID och VAL
genom att leda in hen på fel väg ..utifrån en felaktig karta och vägvisning
SÅ VEM ÄR DET SOM EGENTLIGEN ÄR KORKAD?
Den bedragne eller bedragaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar