tisdag 11 augusti 2015

ETT EVINNERLIGT TYCKANDE

Vad säger man..vad känner man..vad tycker man
Det där med tyckandet lämnar jag utanför
Men inser i samma veva jag skriver ordet..
Att allt är ju ett evinnerligt tyckande
Den åsikt jag har..dom tankar jag tänker
OM det som sker
Främst då tänker jag nu på alla gärningsmän/kvinnor
Eftersom det är det svåraste att förstå sig på
HUR dom kan mörda..våldta en annan människa

Nu senast-då var det ett knivdåd på IKEA
Där TVÅ människor fick sätta livet till och en bli allvarligt skadad
Det är så obegripligt som något kan bli
För förövarna har ju ock så FÖRSTÖRT sina egna liv
Då dom tagit ifrån oskyldiga människor sina

Vädret är lynnigt ..så och människor
Vi bygger in oss själva ALLT MER bak rädslans murar
Då vi aldrig kan känna oss säkra numer ..
vart än vi går,vad vi gör och är

En ilskas upprördhet känner jag av
Som flickan som blev mördad i joggingspåret utlöste
Att vi inte skall kunna röra oss fritt längre
-utan att måst riskera våra liv..bli påhoppade och våldtagna
Det är för

Många med mig som är födda i slutet av 40-talet
Som växt upp och vandrat omkring i 50,60 och 70 talet
Och sett alla förändringar
Sett hur det medmänskliga klimatet allt mer börjat tunnas ut
och bli allt mer kylslaget

Det ÄR sorgligt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar