söndag 23 augusti 2015

Nu har det hänt..det som många befarat

Hatet mot Hagamannen har slagit till
Han har blivit misshandlad utanför elevhemmet
Där han numer bor för att få sig en utbildning.

Och jag kan inte mota bort mina tankar på Hagamannen
HUR han tänker..men det vet jag ju inget om

Spekulera kan jag i ett försök till en förståelse
-som jag ändå aldrig kommer att få
För antingen är han helt omedveten om sin egen roll i det hela
ELLER så försöker han hålla huvudet högt..för att kunna gå vidare i livet

Men nog verkar han "obrydd" som vi säger här i Norrland där och när han går omkring
Kanske försöker han bemästra sin rädsla
ELLER så bryr han sig bara inte..
Eller så har han förträngt det som hänt..det han gjort sig skyldig till

Ett är då säkert och det är att jag INTE förstår
Att han inte ligger lågt ett tag..
För hur kan han tro att vi glömt det som hänt
Det lidande han orsakat
Minns själv rädslorna och sömnlösheten när min döttrar var ute
Då när vi bodde i stan
Att ständigt påminna dom om ATT ALDRIG gå ensamma
Att ta taxin hem om dom varit ute sent och att ha mobilen i akutläget
-redo för snabbkontakt
Det var en hemsk tid.

Att vara föräldrar till en son som gjort sig skyldig till det han gjort
Måste kännas jobbigt på många olika sätt
Oron för att han inte sköter sig nu..när han är frigiven
Dessutom måst vara oroliga för hans säkerhet
Dom har det inte lätt
För hur dom än vrider och vänder på sig..följer tankarna och oroskänslorna med
På vad som kan hända deras son..VART än och åt vilket håll dom än tittar
Deras liv blir ju aldrig detsamma igen efter det som hänt
För kärleken till våra barn försvinner ju inte
-oavsett vad dom gjort sig skyldiga till










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar