lördag 5 februari 2011

TANDFÖRLUSTENS EFTERDYNINGAR

hmmmmm
Det är är en MÄRKLIG känsla
Den där ,som allt mer dyker upp i min tankevärld
Och som får mig att titta mig omkring
För att sen
Den mixen skall landa
Oxå I mina känslors medvetenhet

Jag går den biten av vägsträckan nu
Som jag har hört talas OM
Sett och upplevt via andra,genom mitt liv
Nu skall jag, med alla dom redskap jag fått med mig hit
Orientera mig ,genom en ganska snårig och mörk vägsträcka
Full av fördomars värderingar och förtryck Inte minst från mig själv
Och full av av olika förluster

Men jag tänker INTE släppa taget
om det jag fått med mig på vägen hit
Det jag fått lära mig och inse

ATT VARE SIG VI ÄR I BÖRJAN MITTEN ELLER i SLUTET
av vår vandring här på jorden
Så har vi ALLA ETT VÄRDE
MEN vi får nog lov, att ge det värdet till oss själva FÖRST
För att oxå få det av andra
Att INTE överlåta till andra ATT värdera oss
Utifrån vårt utseende
Vår materiella standard
Våra olika tillkortakommande och handikapp
TY VI ÄR ALLA SÅ MYCKE MER ÄN ALLT DET
VI ÄR MÄNNISKOR


EFTER tandförlusten...
Har jag fått kontakt med minnenas resenärer igen
Som tagit mig hårt i örat
När deppigheten försökte slå klorna i mig
För att tala om för mig
Att jag nu fått en värdeminskning IGEN
På mitt kroppskapital
Tur rebellen i mig ,fortfarande är allert
Och att jag har så mycken uppbackning ,av minnesresenärerna
Så jag slängde iväg deppigheten
Tände min pannlampa
För att se lite BÄTTRE LÄNGRE & VIDARE

2 kommentarer:

  1. Fantastisk blogg!

    Du sätter alltid igång tankarna och känslorna...vet ingen annan som är lika fenomenal på det.
    .....materiell standard och självrespekt...
    att kliva av och ner bland oss andra...klara av att vistas med oss, utan kronan av makt på huvudet...vad svårt! Kan man ha självrespekt, när man levt ett liv som förtryckare...och hela ens materiella standard är buggt på mygel?

    Vi får vara tacksamma, som har sluppit karriärstegen...vi har vårt känsloliv intakt...våra tankar och fantasier är fågelfria.
    Anspråkslösheten är en stor gåva.

    Nu djupnar tankarna igen :))

    Kram, vännen
    och var rädd om dig.

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Cumulus.
    Tack!Man vet ju inte hur man lyckas förmedla allt som trängs där inne och vill ut
    mmm nog är tankar och fantasier fågelfria allt..
    Och att gå tillbaka till det tigande GÅR inte längre.. Ju MER man hinner få uppleva,Ju fler puzzelbitar man hittar,ju starkare och större blir trycket innifrån att skriva om det man får ihop och ser allt tydligare i/ av puzzlet
    Tack för dina ord och tankar Dom är värdefulla Kram

    SvaraRadera