onsdag 9 februari 2011

UNGDOMAR ÄR LATA

En artikel igen, som tände mig

Ja jag säger då det
Kan inte annat än skaka på huvudet
Det här är ju ett sätt att slippa ta ansvar
Genom att skylla på ungdomarna själva
Kontentan blir ju
ATT
Det är ju deras EGET FEL...
OM DOM BARA VILLE..
ANSTRÄNGDE SIG LITE MER..
Men dom är ju så BORTSKÄMDA
VISST finns det ungdomar som är det
Så och många vuxna

Vi SKAPAR och HÖR VÅR sanning
Utifrån det vi vill se och höra
För att inte själva behöva göra något åt problemet
Inte behöva se på/ta vårt eget ansvar


MEN VEM/VILKA i så fall
Är det som har uppfostrat våra ungdomar
Som har sett till att dom har detta synsätt
Den moral och det ansvar dom inte har och tar

I ALLA ÅLDERSGRUPPER..GENERATIONER
Har det funnits och finns människor
Som har ett annat sätt att se på livet och sig själva

Många av dom sitter i maktpositioner idag
Där dom fortsätter att bara se till sig själva
Inte ta något ansvar Fylla på sina egna fickor

Vårt samhälles problem kommer att fortgå och bestå
OM INTE

Vem som helst inser ju
Att det inte går att börja med ett husbygge uppifrån
Med väggar och tak INNAN GRUNDEN ÄR LAGD
Det blir inget stabilt hus
SÅ är det med samhällsuppbyggnaden och oss människor med

Att det är från GRUNDEN, som en stabil uppbyggnad måste ske

Så är det ju oxå så
Ju mindre vi har att säga till om i våra liv
ju mer vi oroar oss och är slavar under penningen
Ju mer orättvisor och förtryck det är i ett samhälle

Ju mer skapar det...
Avundsjuka,missundsamhet,hat,osämja,våld,bråk,slagsmål
missbruk,sjukskrivningar, av fysiska och psykiska åkommor
uppgivenhet och...........

Vilket gör att många
OAVSETT ÅLDER
Flyr in i cybervärlden och i andra olika slags missbruk

OCH detta är något som det styrande VET OM
Så man kan ju ta sig en allvarlig funderation

4 kommentarer:

  1. Ungdomarna är vår framtid, det är dom som ska leda världen och göra vår sista tid värdig.
    Jag tror att dom klarar det.
    Men många mår dåligt och en stor del går under i missbrukarträsket. Dom känsligaste.

    Tack för hjärtedagshälsningen.
    Vill ge dig en hjärtekram i efterskott.
    Må gott, vännen.

    SvaraRadera
  2. Ungdomar mmm dom är vår/sin framtid
    TACK för Hjärtekramen Var rädd OM DIG Kram

    SvaraRadera
  3. Hej min medvandrare!

    Såg ett fantastiskt program i all sin öppenhet och ler än. Vet inte varför, men min tanke gick till dig. Kanske ditt blogginlägg är orsaken...men dessa människor gör mig så glad och jag vill gärna se mer av dom.
    Håller du med mig?
    http://svtplay.se/t/149507/jakten_pa_lyckan

    Kramar.

    SvaraRadera
  4. TACK för den länken Den gav många tankar och känslor
    LYCKA ja
    Den kan nog lika ut Ta sig olika uttryckssätt
    Beroende på vem man frågar
    Och på vad människor gått igenom i sina liv
    Jag personligen tror att lyckan finns att finna inom en själv och när den gjort sig bofast och rotat sig där,så upptäcker man Att det är ens egen VILJA och sätt att SE och VÄRDERA livet,människor och annat på,som gör lyckan närvarande i livet, i våra möten och upplevelser
    Ett som jag lärt mig,är att stanna till ibland och ge lyckan en chans att få komma till tals Tacksamheten är en av lyckans bästa språkrör
    Önskar dig en HÄRLIG och livsbejakande LYCKOHELG KRAM

    SvaraRadera