onsdag 6 januari 2016

PYYYSPUNKA




När jag var på ett besök hemma hos Christina...
tillika Grannäs folk och fäs blogg
Och fick se hästarna i aktion... deras kraftfulla utstrålning och styrka
kom mina tankar osökt in på KRAFT
Den som vi människor åxå har..om vi inte låter pyspunkan
släppa ut den
1..För egoism,narcissism,gnäll,svartsjuka,avundsjuka,bitterhet och missunnsamhet
är som spikar för däcket...som dränerar oss på kraft
2..MEN även motgångar,sjukdomar och extremt kallt väder under en längre tid
ger åxå pyspunka..men den orsakas av annat än "spik"

Vi vet ju alla hur ett däck ser ut efter det pyspunkan fått härja
Så tror jag det sker med oss människor åxå
Vi får inga krafter över/kvar till själva livet
när vi HELA tiden dränerar oss genom all negativism som i ETTAN..1

Istället för att använda kraften som hästarna gör
till det den bättre behövs och som vi mår bäst av
Liksom omvärlden och alla levande varelser där ..när dom umgås med oss
Det gäller att täppa till hålen i tid
så kraften lik en pyspunka ..inte pyser ur oss




2 kommentarer:

  1. GOD morgon..när man bor så här mitt ute i naturen och umgås med djuren och får träffa på de vilda.ger mig många fingervisningar..ibland jobbiga..för det innebär att jag måste göra några förändringar..och det kan vara jobbigt särskilt när det gäller mitt eget syn och förhållningssätt .Du vet mössan som man bara vill dra ner..men det är svårt att smita undan här det ser naturen och djuren till..och så alla goda vänner här i byn :)som lockar ur och ut mig..och som gett och ger mig en trygghet jag aldrig ägt förut Det ger mig lite tankeutflykter

    SvaraRadera