onsdag 30 september 2015

RANNSAKAN


Att titta förbi och läsa andras bloggar..
gör jag när tiden är på min sida
eller när kroppen påkallar min uppmärksamhet på vilan

Det finns många som har kloka ord att säga och föra vidare
många ord som stannar kvar att klura på

Liksom musik som jag inte hört tidigare
Som den här låten ..som jag kom att gilla
och fundera kring... som det här med RÄDSLAN
Kan ju känna själv..när det blir tal om relationer
NÄRA relationer till en partner..en sån som jag inte har
-som en del kan ha lite åsikter och frågor om

Har ju nära relationer med barn,barnbarn och deras respektive och vänner
Men det är som en annan sak
Det är liksom en fri och accepterande relation med stor tillit inblandad
Vi vet var vi har varandra...respekterar och ÄR dom vi ÄR
utan krusiduller och åthävor ..en naturlig och fin känsla
Men en människa(man) som man skall lära känna UTIFRÅN en "ihopblandad/kärlek"
Den är jag nog lite skraj för..eller mer skygg inför kanske
Då den kan kosta mer än det smakar OM jag nu uttrycker mig lite krasst

Mina tidigare erfarenheter är en bromskloss
Som håller mig på behörigt avstånd...en rejäl bit från tvåsamheten
Drömmar har jag ju så klart..dom har man nog livet ut
För när det gäller kärlek finns ingen ålder
Inte när det gäller annat heller OM och NÄR jag tänker efter
Kanske har jag levt med friheten så länge..
att jag inte vill riskera att förlora den
För jag VET att en nära kärleksrelation tar tid att etablera och bygga upp
Att få till det där med den så viktiga tilliten
och att fortsätta vara den jag är
Utan att bli instoppad i ett "kvinnofack"
Det där med att man förväntas bete sig på ett visst sätt
Då jag levt ensam en längre tid..utan en man vill säga
Har jag ju fått lite mer så kallade "manliga" egenskaper.
Det blir ju så när man måste fixa saker och ting själv
Att båda hjärnhalvorna måste samarbeta mer intensivt med varandra
Ibland kan jag skratta åt mig själv..
då jag ser hur jag gör,ser ut och tänker
OCH även pratar högt med mig själv..
Då..när ordens innebörd behöver granskas
lite utifrån så där..då hör jag ju tydligare
vad det är jag tycker och tänker

Detta blev lite småtankar utifrån låten som jag lyssnade på
Det är behövligt att rannsaka sig själv lite då och då
För att få syna den där lilla rädslan i sömmarna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar