måndag 21 september 2015

INRE RESERVAT

Har hittat ord till en mening,som ända sen jag läste den
"hemma" hos bloggaren http://blogg.vk.se/kentlundholm/2015/09/21/vi-ar-inga-oar/
Har gått omkring och funderat och smakat på
"INRE RESERVAT"

Ord som allt eftersom ...fått en mer fördjupad och intressant smak
Och jag tänkte VILKA bra ord att använda
-när man gjort dom kända
Att kunna säga
Att jag behöver uppsöka mitt "inre reservat" en stund
Inga krångligheter
Tänk ändå vad ord är bra att ha..
Att kunna ta till
Så att man klart och tydligt kan göra sig förstådd

För det där med att dra sig undan ..kan vara lite knepigt
Alla har inte någon förståelse för det
Några kan känna sig utstötta,bortvalda,hotade av att inte veta
alltid få..ha tillgång till oss
när vi behöver dra oss undan för att vara med oss själva
-våra tankar och känslor en stund
För att INTE tappa bort oss själva
Särskilt i dagens tid med allt informationsflöde
Som i en allt snabbare takt bombarderar oss från olika håll och kanter
Att lite då och då gå undan och ställa oss frågorna
Vad VILL jag med mitt liv..vad är VIKTIGAST
Vad kan jag ställa upp på och ge av mig själv
VART går min gräns...för vad jag kan acceptera
UTAN att SVIKA mig själv
För sviker jag mig själv..det jag tror på och känner för
Kommer jag att långsamt kväva mitt inre liv
För att jag VET..att och om det är fel det jag gör
För att jag väljer att fega ur..INTE vågar ta ställning
Tiger istället..när jag borde skrika

Fast numer ingår besöken till mitt "inre reservat" helt naturligt och av sig självt
Det blir så
När man har tillgång till tystnaden och har NATUREN som vägvisare :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar