måndag 22 september 2014

VETENSKAPENS UPPTÄCKT av DET REDAN UPPTÄCKTA och BEPRÖVADE




NU NI har dom kommit på det... Vetenskapen
ATT honungen har en läkande förmåga på sår
Den/det skall nu först vetenskapligt testat på människor åxå


När jag läste om den STORA upptäckten..kunde jag inte annat än le lite
Över det som människor redan vetat om i generationer
Av egna och andras erfarenheter testad/gjord

Min mormor.. och jag vet INTE HUR långt bakåt i tiden dom vetat om HONUNGENS fantastiska egenskaper
Men Hippokratse..läkekonstens fader
Sa på sin tid ...400 år f Kr.ATT
"Användningen av honung garanterar ett långt och lyckligt liv"
Fast jag vet ju INTE om han hade upptäckt dess sårläkande förmågan


Igår köpte jag två burkar honung av Gun ..rörd så där lagom
Då den är mer lösaktig om jag så säger och med lite annan smak
Som jag åxå behöver..förutom den fasta


Själv har jag använt den så länge jag kan minnas...och använder den än
HONUNGEN
på grund av dess läkande och nyttiga egenskaper
På bl.a sår,blåsor och små hanterbara brännsår
FÖRUTOM till allt annat som den är bra för och till
Den har sin givna plats i mitt skafferi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar