måndag 29 september 2014

SLÅ DÖVÖRAT TILL

Tänk ändå..
Att nu går jag med raska steg fram.. mot att bli en liten gumma
DET hade jag inte kunnat föreställa mig för några år sedan
ATT jag skulle bli
Nog för att jag visste VARTÅT det skulle bära hän så småningom
Men ändå. Att gå in i det ÄR en helt annan sak än att TÄNKA det'
Har ju genom mitt hittillsvarande liv mött många gummor och gubbar
Tänker på dom Nu när jag ser hur rynkorna breder ut sig och fördjupas i mitt ansikte
Ser hur huden blir ..njaa lite som en deg ni vet
Mjuk och följsam

Känner igen min mors blick...när jag tappar krafterna
Då ser jag ut som 93.
Utan läsglasögon... kan jag skönja en brud på 47 :)
Då ..när ögonen återfått sin kraft

Tänker på alla samtal jag haft genom åren med olika gummor och gubbar
Som berikat mig och gett mig dom verktyg jag har idag
I min syn på åldrandets inträde


Jaa ni. Livet är som en berg och dalbana
En upplevelserik färd. Som ÄN ger mig livskittlingar

Har ställt mig lite på sidan om
För att bättre kunna studera mig själv
genom de olika processerna
OM dit jag kommit NU skulle jag säga till alla begynnande gubbar och gummor
"SLÅ DÖVÖRAT TILL"

När jag hör den här låten
Tänker jag särskilt på min mamma, mormor ,morfar och alla andra härliga
och långtgående människor som jag mött genom livet
Men inte för att jag vet om man blir klokare med åren
Mer obrydd bara kanske. En del kallar det nog ett inre lugn
Då de flesta pusselbitarna har hittats och börjar nu ligga på plats

2 kommentarer:

  1. Vad bra du skriver allt stämmer ju precis och när man är runt 20 känns ålderdom långt långt bort:-)
    men nu önskar jag dig en fin helg.. Kram Nicki

    SvaraRadera
  2. Hej..Tack! mm som i en annan värld och symboliskt är det precis som det..en annan värld lååångt bort Tills man får inse hur nära den var Detsamma önskar jag dig En FIN helg Kram

    SvaraRadera