onsdag 24 september 2014

ATT FÅ TILL EN BRA BALANSGÅNG


När jag lyssnade på den här låten..drogs mina tankar igång

TÄNK ÄNDÅ..att det man MINNS från barndomen och genom uppväxttiden
Och som man BÄR med sig på sin livsvandring

Är DET POSITIVA..ALLA ljusglimtar..ALLA nära möten..ALLT det man fått sig given
Av omtankens värme.. dom har liksom blivit ROTFASTA
Alla de VARMA och GODA minnena
SOM burit mig..när stegen varit tunga att gå
DEN VÄRMEN har hållit och håller MIG än vid liv


INTE för att jag glömt bort ALLT det jobbiga
Det finns ju åxå DÄR
Men när jobbigheterna väl är genomgångna och utlevda
Då har jag knuffat in dom i erfarenheternas kunskapsrum
Där dom får hålla till
Tills jag behöver och letar efter dom
DÅ.. när jag vill bli påmind om..det jag ALDRIG vill glömma bort
Vad som är viktigt att MINNAS
Och så för att checka av
OM och vad jag lärt mig under min vandrings gång
Dit jag kommit och är NU
OM jag lärt mig något över huvud taget
eller står och stampar på samma fläck

Då plockar jag fram och använder mig av jobbigheterna som funnits i mitt liv
Och så för att bevara mina livskänslors minnesregister intakt
I mina försök att förstå mig på världen..oss människor och mig själv
Att försöka hinna räta ut så många VARFÖR frågetecken som möjligt
Innan min vandring tar slut
Då är dom bra att ha..liksom den positiva värmen
Man behöver få till rätta balansen..
för DÅ är det lättare sen..att gå rakt och stadigt mot de uppsatta målen

VAR RÄDDA OM ER och VARANDRA
TY LIVET ÄR KORT...ALLT FÖR KORT


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar