söndag 2 mars 2014

FRAMGÅNG.FINNS DET en FORMEL för DET ?.. SUCCEK

Läste nu på morgonen vad Patrik skrivit i sin blogg http://succek.wordpress.com/
angående "Framgångs Formel"
En blogg jag följer..därför att den bjuder på nyttigheter
som vi alla kan ha behov av
För att kanske ta ett och annat FRAMGÅNGS-STEG
även minsta myrsteg leder ju framåt
Dessutom kan hans ord inspirera och sätta fräs på våra egna
som dom gjorde för mig.. med tankar på FRAM-GÅNGens olika synfält


Tänkte i mitt stilla morgonsinne
Vad ordet FRAM-GÅNG betyder för var och en av oss
Hur vi ser på det och värderar det
Och för VEM..VILKA vi gör våra framgångssteg
HUR ser jag på det

När jag växte upp..drömde jag om att bli framgångsrik
Inte för min egen skull..fast på sätt och vis var det ju det ändå
för då ville jag bevisa för min pappa att jag var någon
med ett värde
DÅ ville jag bli rik ..känd.. så han skulle bli imponerad
och kanske SE mig och BRY sig

Men jag har fått inse.. med tidens hjälp
Att om man försöker bli framgångs-rik.. av missriktad anledning
som i mitt fall
skulle ju det ju ändå bara vara berömmelsen han såg.. INTE mig
och jag skulle inte fått kraften ..till framgångsstegen
Då jag var begränsad av låsta tankar..fastbundna av mina känslor

Så jag gav upp den tanken och bestämde mig för
att ge mig själv ett "framgångsvärde"
Inte ge andra människor den makten att sätta sin värderingslapp på mig

Det har gett mig en stor frihet
Att oavsett HUR materiellt fattig jag än är..
Hur gammal.. med alla mina tillkortakommanden
Så är människovärdet det högsta framgångsvärdet..att bibehålla
Att våga vara den man ÄR..
Det är väl lätt som en plätt kan det ju tyckas
Men vi är alla mer eller mindre fastlåsta vid forntidens fotbojor
Av tyckande, tänkande,värderande och pådyvlande andras åsikter om oss
så det gäller att fila bort fotbojorna..för att göra oss fria
Filen är vår VILJA.. till medvetandets upp-öppnande


Att VILJA befria oss från våra hindrande fotbojor
och våga SE på oss själva med sanningens ögon
Ger UT-VECKLING av våra egna inre slumrande resurskrafter

Den befrielsen..gör oss starka.. även i vår svaghet
För vi vet då själva ..vilka vi ÄR

Som ordspråket säger
"Ju lyckligare man ÄR
för egen del
desto mer lycka
unnar man andra "
(S Eriksson)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar