söndag 13 november 2011

ÅLDRINGSVÅRDENS OVÄRDIGA MÄNNISKOVÅRD

FÖRST av allt vill jag ge
en VARM INNERLIGT menad...ELOGE
Till en STOR VARDAGSHJÄLTE,som kämpar..mot makt-missbruk
Som står på de svagas sida..
och visar på oegentligheterna.. i vårt samhälle
Till dig Susz Stensson..som jag följt och kännt i några år
Sedan vår tid på SPACET..vill jag ge min beundrans hälsning

Carema CARE..är nu på tapeten
Deras penningatänk,som förminskar människors värde
Och ger omännsklighetens namn... en innebörd
Som låter de gamla vara UTAN den vård ,hjälp och stöd
De har rätt till attt få

HUR kan det då komma sig...att de gång efter gång
Fast deras ..dåliga omsorg/vårdnad.. respekt och människosyn påtalats
Av anhöriga,media och av dem, som jobbar där
Ändå får fortsätta..utan att några åtgärder vidtas

Och det är ju INTE bara CAREMA CARES
Som brister i sitt omhändertagande av de gamla..sjuka

Åter igen tvingas jag ställa mig den frågan
VAD ÄR DET SOM HÄNDER och SKER.. med och i vårt samhälle
Oss människor
HUR kan vår omvårdnad och respekt..
så totalt få styras av girighetens maktmissbruk
Av den totala bristen på empati och medmännsklighet
Utan att vi gör något åt det

Vi blir alla ÄLDRE..svaga..beroende av någons hjälp..någon gång
För att klara av vårt liv
Nästa gång blir det NI.. CAREMAS CAREs styrelse och chef
Ni andra,som styr på/över service/äldreboenden...
Ni som har beslutsfattande positioner..
som behöver omsorg och vård
Precis.. som alla vi andra

DÄR och Överallt i vårt samhälle...
som låter det här får ske och fortgå
ALTT DET som styrs av penningatänkets egoistiska girighet
Och dess TOTALA brist på en HELHETSSYN..
DÄR det ingår.. att VARJE MÄNNISKA..... OAVSETT ÅLDER
HAR ETT MÄNNISKOVÄRDE och RÄTT TILL ett RESPEKTERAT OCH VÄRDIGT LIV
HELA.. livet ut

4 kommentarer:

  1. Hejsan Inger - Sofia!
    Åldringsvården är ett tragiskt kapitel i livets bok, tyvärr kommer det från allra högsta instans det här, regeringen är ytterst ansvarig, numera skall inget satsas på dom allra svagaste, äldre, sjuka och arbetslösa tillhör dom grupperna, allt medan dom själva skor sig med den ena fantastiska förmånen efter den andra, det finns två ledstjärnor för så väl politiker som storföretagsledare idag, dom två orden är egoism och girighet.
    Dom borde skämmas men vad det ordet betyder har dom för länge sedan glömt.
    Jag vill önska dig en härlig dag, hoppas att lite solsken når fram till dig trots att vintern sakta börjar ta för sig!

    SvaraRadera
  2. Hej Inger - Sofia.
    Det där är inget mindre än en skandal som pågått länge nu, man blir illamående när man ser hur människor behandlas, själva köper höjdarna sig säkert den allra bästa vård, för det har dom råd med, det är ju vi som betalar allt det dom slösar på sig själva, moral och etik är inget dom bryr sig om bara dom får sitt så struntar dom i oss vanliga människor, Usch så upprörd jag blir.
    Jag hoppas din dag blir en dag du kan minnas som en positiv dag.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Hejsan Inger - Sofia.
    Allt det där är en skandal, jag tog också upp det där i min blogg idag, jag var tvungen att skriva av mig lite ilska,
    Frågan är hur man kan göra så där utan att straffas, människor dör, plågas och vanvårdas utan att någon ställs till ansvar.
    Vi har fått ett land jag aldrig trodde skulle vara möjligt, men nu vet vi, stackars kommande generationer också när dom blir äldre och inser hur illa det kommer att bli för dom.
    Tack för att du också reagerar på det avskyvärda som händer.
    Trots det eländet hoppas jag du får en härlig start på veckan

    SvaraRadera
  4. HEJ och TACk! Wolfie AnnMarie och Jenny för er respons och "hetta
    Lessen, upprörd och RYSANSVÄRT besviken och arg blir man..Ett glitterkorn fick mig dock att känna ett visst hopp Då UMEÅ :0) talade om att de inte tänker forsätta sitt samarbete med Cameras Care Skönt att höra att de vågade ta STÄLLNING..Att visa på att HUR som helst får man inte behandla människor ,i ett utsatt läge..
    Där girigheten går in ..går vettet ut ..Önskar er många "glitterkorn" och en GOD kväll Kram

    SvaraRadera