måndag 13 mars 2023

Lågt tonläge

GOD MORGON. Bläddrar igenom "Tidningarna på nätet" och den tidning som är mest läsöversiktigt bra Är för mig Aftonbladet Utan politisk anknytning så är inläggen mest lättillgängliga. Gillar helt enkelt upplägget. Men läser och så andra...om de har något som fastnar i ögonvrån när jag tittar förbi. Det mesta som står att läsa är "jobbigheter" Våld, kriget och allt annat elände. Vilket gör att man behöver för själens skull ta en paus då och då För mig blir det ett naturligt och läkande avbrott Då hästarna behöver sitt Och Sigge behöver ut-då blir det skogen. Även efter cykelvägen som går mellan Robertsfors/Sikeå är kantad med skog och djurspår. I förrgår stötte vi på rådjursspår. Förstår att dom vill slippa plumsa i snön. Ni hör på mitt tonläge att jag inte är "igång" Alltså är det dax att göra något annat som ger lite upplyftande energier Än att läsa om alla tråkigheter. Och sucka och tänka..jaa jag såger då det "att jag vet inga varelser MER än människan som hugger av den gren dom själva sitter på" För det är precis det vi gör varje dag Och det värsta är att det drabbar det växande släktet VÅRA barn Som får lida för det vi gör mot varandra och vår värld Var rädda OM ER och varandra .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar