måndag 6 mars 2023

ÅLDRANDET PÅ TAPETEN

Det här med ÅLDER och ÅLDRANDET Har börjat få/ta mer utrymme i media. Särskilt hos kvinnor ,som jag upplever inom alla olika gebit uttrycker sina åsikter , tankar och känslor om åldrandet Och jag tänker..Att det är ju bra Då vi hamnat ur kurs när det gäller vår syn på ålder och åldrandet Särskilt när det gäller oss/ vi kvinnor. -mina tankar löper vidare kring detta ämne Tänk ändå att något så naturlig kan bli så onaturligt och nästan lite skämmit att bli äldre , rynkig och grå. Som det framställts Att det finns krafter som fått oss att stänga ute en naturlig process Och få oss att näst intill osynliggöra äldre människor Tar inte upp mer om detta då jag så många gånger för här i min blogg skrivit om detta. Och jag säger då bara ¨det IGEN Att jag har haft(har) en förbaskad tur som fötts och fått leva i den tid jag gör och gjort För jag har fått något att jämföra med...därmed känna mig trygg i att kunna se på ålder/åldrande ur fler synvinklar.
Och därmed har vår syn/påverkan på äldre och åldrandet gjort mig mer rebelliskt För tänk ändå vad vårt samhälle/vi människor är skickliga på att förvanska verkligheten och göra den till en overklighet. Gilla inte uttryck som Åååå du är då så väl bibehållen för din ålder eller det kan man inte tro att du är så gammal och lever som du gör..och så urskiljer man människor från varandra. Genom att jämföra...vad skapar det för något mellan oss människor . Precis som i vilken ålder som helst..dåligt självfötroende och avund.Att inte duga Säger det IGEN " Vi har ett LIV som skall LEVAS - Inte en ålder" Så alla gammlingar stå på er - stå upp för er själva och era liv Där/för varje stund- varje dag är betydelsefull att andas in. Så sluta jämföra och spekulera.. Då det tar alldeles för mycket av vår tid att bry oss om vad andra tycker och tänker Hur vi ser ut, skall bete oss som varandes äldre
Vi skall vara stolta bärare av all vår tid ALLA åldrar vi bär inom oss.. Det som alla människor borde få göra OAVSETT ålder För vi är alla livsvandrare som har vår väg , färdsträcka och tid att vandra Att slös bort det på inskränkta, dumma/idiotiska åsikter om vad som skall gälla för att duga Men duger gör vi aldrig ändå...för det är alltid några som knorrar över hur vi ser ut och lever. Därför är det viktigt att vi tar kommandot över vårt eget liv För ingen vill ångra det vi inte gjorde/vågade göra medans vi levde..så lev På det sättet du vill och mår bra av.. så länge vi inte skadar eller tvingar på andra vårt sätt att leva.
Var rädd OM er och VARANDRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar