måndag 6 februari 2023

LÄKEMEDELSBRIST

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8jQzk/kraftig-okning-av-lakemedelsbrist-under-2022 Kan ni tänka er så hemskt. Så otryggt. Att de läkemedel människor behöver inte finns. Något som man inte ens med sin livligaste fantasi kunde tänka sig - skulle hända i vårt land Tänk att vara beroende av medicin för sin hälsa. För att kunna funka i livet. Ibland där medicinen är livsnödvändig. Det är en "läskigt skrämmande" tid vi går till mötes inom många olika områden Men att vara/bli utan sin medicin måste ju vara en katastrof och kännas fruktansvärt jobbigt. För att leva mig in i den känslan (även om jag inte är beroende av någon medicin) Behöver jag inte ta min fantasi till hjälp för att föreställa mig den rädslan och otryggheten det måste innebära för många människor. Hoppas innerligt att det löser sig för alla dessa människor, som är i behov av (sin)medicn. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEvmy0/fortsatt-lakemedelsbrist-kommer-bli-varre-innan-det-blir-battre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar