torsdag 5 maj 2016

DETTA FIFFLANDE

Jaa jag säger då det
Det verkar som många maktinnehavare använder ord
INTE för att ge verkligheten något utrymme
utan mer för att dribbla bort den
Som om det vore en självklarhet att släta över den
hålla den i skymundan
och att vi ändå skall skall förstå
HUR seriösa,mogna och ansvarsfulla de egentligen ÄR..med sin höga moral

Tänker nu på det som hänt sist..
efter en lång radda av olika andra avslöjanden
om det här med Mona Sahlins fiffel
Det är ju inte första gången hon använder sig av "OSKULDENS" finslipade ord
för att urskulda och bortförklara sitt handlande

Det är som jag tidigare sagt ..
Att det övre maktskiktet visar gång på gång upp
vilka attityder..vilken inställning och moral som härskar där uppe på toppen
Det är ju som med allt och alla
Att det verkar vara svårt att hålla sig inom "lagens" moraliska ramar
när och där pengar och makt härskar
För att klara av det..skaffar man sig bort-förklaringar,ursäkter och alibin för sitt beteende
Så till den milda grad att dom TROR på det själva
MEN för att förstärka legitimiteten ..i det dom gör
Så har dom skapat ett nytt värderingssystem..VI och DOM..alla ANDRA
Vilket tycks ge dom rätten att ta för sig ..att handla och "vandla" som dom vill
som om det vore en självklarhet

Människan är bra på att förvanska verkligheten och LJUGA för sig själva ..
för att deras handlingar skall passa deras egensyften

( syvende och sist är det VARJE ENSKILD människa,som VÄLJER hur den vill agera
Utifrån vilken moral och sanningshalt..vilket ansvar dom vill ta
OAVSETT vad dom sysslar med och gör här i livet..)

Jag tror INTE att dom/hon tror vi att vi är dumma och att vi därför sväljer allt
Näää mer aningslösa och godtrogna..lite svenskt naiva så där
Att vi SER upp till dom på toppen..av tradition
och att dom därför får göra lite som dom vill
UTAN att det blir några konsekvenser..
Då man åxå håller varandra om ryggen..av självbevarelsedrift

Men det är bara det att nu har vi fått nackspärr med tiden
vilket gör oss oförmögna att titta uppåt.

Så här har Mona Sahlin uttryckt sig..citat:
"Och jag vill säga från början att jag må vara slarvig med mitt liv
men jag är baske mig inte slarvig med vare sig politiken
eller med mina ungars liv.
Och jag är baske mig ingen ohederlig person och jag är ingen fifflare.
Mona Sahlin.slut citat


Det här "fifflandet" har ingen politisk tillhörighet
Näää den rör sig vida omkring där uppe på toppen OAVSETT
Och jag tänker på det där med bedragaren och den bedragna
Vem som egentligen är den största "förloraren"


Fast som med religionen..(som INTE heller kan det)
kan man ju tycka att dom borde kunna stålsätta sig
med sina grundvärderingar som ett moraliskt skydd..stadigt och tryggt i i botten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar