lördag 7 maj 2016

APROPÅ


Apropå låten...Är det inte DET vi alla innerst inne vill VARA
DEN VI ÄR...OSS SJÄLVA
Det är nog den största friheten av alla
att gå hand i hand..tryggt med sig själv
i vetskap om VEM man är ..vad man står..står upp för
att man vågar se sanningen ..även den mer obekväma
mer jobbiga i "vitögat"

Då blåser man inte så lätt omkull..när vindarna tar i
eller hit och dit som ett rö i vinden


Låten fick mig att tänka på..reflektera över min livsvandring
den jag hitintills gjort
Vad jag fått vara med om och fått uppleva
Som alla "fall" och glädjehopp har lärt mig

Att livet blir.. ÄR vad man själv.. sina tankar och känslor ..gör det till

Vad det är du VILL med ditt LIV

Men utan handräckning,peppning,uppmuntran och kärlek av och från min omgivning
som jag mött efter vägen och från dom jag haft nära mig
som mina barn och barnbarn

SÅVÄL som naturen


Utan allt de.. hade jag INTE orkat ända fram
där jag nu är IDAG
För där och hos dom har jag kunnat vila ut ,reflektera och lagra näring
den som behövdes för både kropp och själ
för vidare vandring och vägval
Och för att klara av
att se på mig själv med en mer öppen blick
utan bristande tilltro och med den flackande osäkerhetens rädda ögon.

Det är därför som jag kan se fram emot
och möta varje dag jag får mig given
med en tacksamhetens glädje
Över det livet visat mig på och gett mig av lärdomar
För UTAN dom skulle jag ju inte lärt känna mig själv..
Inte vågat titta mig omkring och involvera det positiva
Det som jag klarat av...
Såväl som mina brister och tillkortakommande

Kanske ÄR det just de som livet handlar om
Att klämma fram sig själv ur "tuben"


Dessutom behöver man få spegla sig ..i någon annans spegel
För att få syn på sig själv... reflekterad av andra

För ensam är det svårt att se det som ligger nära.. för tätt inpå
Dessutom är det ju bara ekot man hör när man ropar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar