lördag 28 maj 2016

DEN SOM GJORT BORT SIG ÄR KERSTIN WEIGL..INTE Isabella LÖVIN

Läste på nätet om journalistens Kerstin Weigls påhopp
angående Isabella Lövins UTSEENDE
Jag bara skakade på huvudet
MEN det säger MER något om vem Kerstin ÄR
Än som den seriösa journalist hon borde vara
-istället för att reta sig på hur Isabella SER UT

Så oseriöst. Med denna förlegade och trångsynta kvinnosyn

Som journalist borde hon ha lite mer innanför pannbenet
än att skriva floskler
och med det visa på sin egen torftiga ytlighet
Hon har enbart avslöjat sig själv som en icke seriös och trovärdig journalist
Med en överlägsen mobbar-attityd

Istället för att seriöst LYSSNA på det Isabella hade att SÄGA
Så valde hon att fokusera på hennes yttre
Så sorgligt. Man tror knappt det är sant det man läser


Grrrrrrrrrrrrrrr





Om detta läste jag Citat:
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/wikstr%C3%B6m-kritisk-mot-aftonbladettext/ar-BBtAqAP?li=BBqxCu3&ocid=mailsignoutmd

"Borde Isabella Lövin ha kammat sig
haft ett läppstift och ett bra mineralpuder?
En kolumn om vice statsministern orsakar starka reaktioner.

Folkhälsominister Gabriel Wikström (S) är kritisk.

- Jag förstår inte varför Aftonbladet publicerar en sådan här text, säger han till TT.

I kolumnen skriver journalisten Kerstin Weigl bland annat
så här om vice statsminister Isabella Lövin.

"Jag såg häromdagen Lövin tv-intervjuas från Istanbul
men uppfattade just inte vad hon sa om FN:s humanitära toppmöte
utan försvann i tankar på testarna i pannan
om de är frisyr eller lösslitna ur hårklämman hon brukar ha
och när klippte hon sig senast
haft för mycket att göra..?
Något som liknade förtvivlan lyste ur hennes blanka ansikte
medan öronsnäckan gled ner gång på gång.
Varför slet inte någon fram en hårborste åt ministern före sändning?
Och ett läppstift och ett bra mineral­puder."

En som reagerat starkt på kolumnen är Gabriel Wikström.
"Sjukt!
Den här texten passar bättre på nåt obskyrt nätforum
än @Aftonbladet", skriver han på Twitter.

- Jag blev väldigt förvånad när jag läste Kerstin Weigls text
och tänkte har vi inte kommit längre än så här
när det gäller jämställdhet.
Jag förstår verkligen inte varför hon skriver som hon gör
säger Gabriel Wikström till TT.
SLUT CITAT:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar