måndag 22 juni 2015

SAMMANFOGADE MiNNESBITAR


När min "lillasyster" var här
Kom det stunder då vi mindes ,samtalade och begrundade
olika minnesrester som vi sammanfogade..från våra minnesarkiv
Som den här låten som min syster mindes..men jag glömt bort
Men som jag fick återuppliva minnet av på nytt.. genom musiken
och min systers ord ..om en specifik händelse
-förknippad med den här låten '
Då ...för länge sedan.. om en tid som gått förbi
Och om hur olika saker påverkat våra liv..på olika sätt
För sett ur våra olika perspektiv
kunde vi foga ihop bitarna till en helhet
Det är det som BÅDE kan vara jobbigt ..men utvecklande
med att ha syskon som vandrat bredvid om 'än inte alltid nära
Så ger/gav våra sammanfogade minnen så många ledtrådar
och en förståelses insikt om tid som en gång varit
och HUR den påverkat våra liv..i olika riktningar'

Kärlek i alla dess former,uttryckssätt och uppenbarelser
Är den kraftfullaste drivkraften framåt..den som får oss att växa
Även om den ibland gör ont..så ger den oss viktiga fingervisningar
Om oss själva,andra,vår omgivning och vår värld

Det gäller bara att INTE fastna..stanna kvar
i lidandet
Utan gå vidare ..hand i hand med de erfarenheter vi fått med oss
För som jag fått inse... så finns kärlek ÖVERALLT..
Men allra viktigast är det.. att själv härbärgera den
INOM oss själva..för att kunna se..ge och ta emot den
Så det gäller att värna om den..så den inte går förlorad

Naturen..djuren är generösa givare av den känslan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar