söndag 14 juni 2015

TANKEKRAFTEN


Har vi kommit ifrån oss själva ?
Har vi gått vilse i livets labyrint?
Har vi blivit främlingar... inför oss själva?
Någon som vi inte känner..
Inte vet vad vi tycker och tänker om
VAD vi egentligen VILL med våra liv
VAD vi själva värderar och tycker är viktigt

Då tiden piskar på..allt det som skall hinnas med
FÖR att vi skall lyckas med det som vi ändå aldrig uppnår
För den lycka som är tidens TREND FINNS inte i VERKLIGA livet
Det är en lycka som tar oss LÅÅNGT ifrån oss själva
För DET och DOM vi är DUGER inte som det ÄR
Därför måste vi bli... VARA något ANNAT än dom vi är
En farlig trend som urholkar vårt inre..
Och får oss att försöka springa ikapp..en fantsi
Uppmålad av dom som tjänar på vårt "kutande"
FÖR om vi stannar till hoppar tankarna på oss
Och vi kanske börjar ifrågasätta det vi hör och ser
HUVALIGEN..det är farligt det ..med människor som tänker ..tänka efter
För DOM går ju INTE att styra..dit det styrande vill



Men det är förenat med "livsfara" att kuta förbi sig själv
För vilket är priset vi får betala ..för att svika oss själva
För att följa efter i illusionens fotspår
Jag har gjort det..men jobbar nu på.. att rannsaka mig själv
Och då och då stanna till för att ta en titt i backspegeln
För att korrigera mina vägval..men vilse går jag fortfarande
när sikten är sämre och det är "mörkt"
Men dömer inte mig själv lika hårt längre..utan tar det som lärdomar
Som tar mig upp från diket och sen vidare därifrån..om och om igen


Människa...människa
Jag gråter över dig
Skriker av ilska
Förlamas av sorg

Över DIG..DU människa
Som gått vilse i livets labyrint

Ingen tar något ansvar
Ingen vill se


Lik sömngångare dras vi in
I labyrintens kaotiska liv

Några hittar ut
Andra inte

(livsvandrerskanisb)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar