onsdag 24 juni 2015

6 ÅR HÄR I SKOGEN

Nu ÄR det på dagen snart sex år sedan..
som jag flyttade ut hit till skogen
Genom de olika årstidernas skiftningar har jag bott här
Och i med och motgång



Ett slumpmässigt val på ett sätt.. då jag INTE kände någon
-inte hade någon som helst förankring här
Så var det till att våga hoppet..utan säkerhetsnät
då det kändes som jag INTE hade något annat val
För styrkan i min övertygelse om att detta var rätt

- att våga ta steget ensam .. mot det okända
Var som en omedveten MEDVETENHET som styrde mina steg
Dit..där jag är idag
Man behöver inte bestiga Mount Everest
Inte vandra någon lång pilgrimsfärd
Inte vinna en miljon
För att förverkliga och låta livskraften få komma till tals
och ledsaga dig
Dit den känner att du behöver gå..för livets skull

Att få utveckla sidor hos sig själv
Som för mig legat i dvala och några jag inte ens hade fått syn på
Och för att hitta igen den borttappade tilltron till mig själv och min förmåga
Av och efter tid som sjukskriven

NATUREN,DJUREN och TID ..UTAN stresspåslag ..för eftertankar
Har lett mig fram till nya sätt att se och hantera livet på
Med en större tillit till mig själv och min kropps förmåga
Och att man klarar av mycket mer än man tror

Och att den psykiska kraften kan bli/vara bärare av många kroppstyngder
Samt att bära med sig i "bakfickan" den livsnödvändiga nödprovianten
kärleken till och från sina barn
Har varit drivmotorn som tagit mig framåt

Men utan byssbornas vänliga och stöttande mottagande och support
hade det nog blivit mycket kämpigare
Så dom är en del i mitt utvecklande och mina tagna framgångssteg

I morgon Fredag är det städningsdax av byns gamla skola
tillika byns samlingsplats
Inför den årliga återkommande GRANNÄS-dagen
som går av stapeln här i JULI

HÄRIFRÅN SKOGEN önskar vi er alla MÅNGA GODA framgångssteg
Och en LJUVLIG och AVKOPPLANDE SOMMAR med lite TID för eftertankar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar