onsdag 22 oktober 2014

PÅFÖLJD

NU är jag upprörd IGEN..efter att ha läst i Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/miljo/article19730253.ab
Där det står ; "Din tröja kan vara en kemikaliebomb"



ÅTER igen offras vi konsumenter på girighetens pennings-altare



MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER... HAR VI ALLA RÄTT TILL
INGEN SKALL kunna köra över människor
Genom mygel och bortförklaringar..'
DET dom blandar in i kläder,vår mat och förpestar vår miljö med
DEN VETSKAPEN
Har varje människa rätt att KÄNNA till
För att själv kunna välja att ta ställning

Cancern ökar allt mer..andra sjukdomar ..som åxå psykisk ohälsa
Vårt psyke påverkas lika mycket det med
Av alla tillsatser...olika färg och konserveringsmedel

NU NI politiker får ni allt ta tag i detta
TY DET ÄR ETT HOT mot FOLKHÄLSAN
Vilket borde ges påföljder till dom som bryter mot HÄLSOLAGEN


Mycket har BLUNDATS för och blundas för än
En del på grund av de skatter företagen drar in... till SVEA RIKES KASSA
Men ett land förlora i längden STORT på denna förljugenhet
Ty i slutändan blir notan MYCKET DYRARE ATT BEKOSTA
När människor mår dåligt och blir sjuka
Av det vi äter och har på oss..det våra barn leker med
och allt det vi använder oss av i vardagslag

Jag vill i alla fall själv få välja VAD jag vill utsätta min kropp för
Det beslutet skall ingen fatta åt mig..över mitt huvud










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar