fredag 24 oktober 2014

NÄR DEN YTTRE LÅGAN HAR SLOCKNAT och DEN INRE TÄNTS

"Platt mage.. Fixa brynen som Cara..Elins lyxhus
och alla tecken på ...då du skall skilja dig
Det är högsäsong på skilsmässor nu"
Det är vad som står att läsa om i Aftonbladet
Bland ebola offer,skjutningar i Kanada och den luriga Putin
som INGEN vet vad dom har eller hur han tänker

Bryr mig inte det minsta om.. vare sig Elins lyxhus
Eller att fixa till mina bryn såna som Cara har
Och någon platt mage lär jag aldrig få till
Om jag så skulle VILJA lägga manken till och försöka
Ty den har sitt eget liv och haft det länge
och skulle därför kräva stor övertalning och mycken kraft
för att övertalas att vilja bli platt
Den bär på sitt eget kapitalöverskott
och låter sig icke påverkas av marknadens pådrivande upp eller nergångar
Nää den är stabil På ett generöst sätt
Och dessutom en påminnelse om
VAD den burit på .. av tre ovärderliga skatter
som BERIKAT och än BERIKAR mitt liv


Så min TID
Mina TANKAR och KÄNSLOR väljer jag att lägga ner på annat

Än lyxig ytlighet FÖR att försöka efterlikna någon annan
I tron att jag då kommer att duga
För duger jag inte som den jag ÄR.. lär jag aldrig duga

När den yttre lågan har slocknat och den inre tänts
ÄR det väldigt befriande och nytändande
att ha fått en viss distans till de yttre betingelserna







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar