tisdag 27 maj 2014

SKONINGSLÖS å BRUTAL GÄRNING


Läste om detta i Aftonbladet som fick mig att bli
Riktigt förbaskad..UPPRÖRD och SORGSEN
Så NU kan jag INTE hålla tyst

HUR kan människor PLÅGA och SLÅ med berått mod...ett litet FÖL
Skada det så svårt... att det INTE överlevde

En oskyldig och tillitsfull liten varelse

Känner mig mörk i sinnet
vid tanken på vad som hänt det lilla fölet
Vad det fått utstå


En människa..NÄÄÄÄää det kunde det inte vara
Utan en person som måste må OHYGGLIGT dåligt inom sig själv
Och som tog ut det ..på det lilla försvarslösa fölet

INTE lär den personen må bättre..efter denna sin brutala gärning
som den måste trycka ner och gömma undan i sina mörka inre rum
För att slippa SE och KÄNNAS vid.. DET DEN/DOM GJORT

och TRYCKET inuti LÄR bli att större
VEM står då på tur..
För att den/dom fega skall få lätta på sitt inre tryck
Som ju allt MER efter TID blir allt större och större och .....
Därför kan jag inte annat ..mitt i all ilska.. känna empati med förövaren(na
För fy så hemskt att bära på bördan ..av det dom gjort
Ty från sig SJÄLV kan man ALDRIG FLY UNDAN
ALDRIG gömma sig...



Men FEGT..så urbota FEGT och YNKLIGT är det ändå
Att ge sig på DEN som INTE kan försvara sig




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar