fredag 24 januari 2014

JAGAD AV TIDEN

En personlig tidshantering med påföljande prioritering
tror jag Är vad livet handlar om
att VÄLJA/göra medvetna VAL
Men till det.. behövs det att man stannar av
och ger tankar och känslor en chans att samarbeta (karta och kompass)

Att pressa in...
Göra och försöka HINNA med ALLT
Springa ifrån oss själva
är människans signum i dagens tid

Att "medarbetarna uppe på huvudkontoret" försöker få en att lyssna...kan vara irriterande
För man VET att dom har rätt..om man lyssnar
Men man ger sig INTE tid till..att stanna av och göra det ..LYSSNA
För DÅ måste man kanske korrigera och göra förändringar i sitt liv
DET hinner man inte med..tror man Utan fortsätter att kuta på
Som om livet och våra kroppar varar i ALL evighet


Ibland tycks man inte ha något VAL..mer än kuta på
Men ju mer man kutar på ..ju mindre tid blir det över



Med tid har jag fått inse
att ju mindre jag försöker pressa in i tiden
ju mer kvalitetstid hinner jag med att få
och dessutom hinner jag med

att njuta av upplevelsen i innevarande tid.. här och nu
Dessutom mår jag och tänker så mycket bättre.. när stressen är frånkopplad

Eftersom tiden har sin begränsning SÅ och jag/vi människor
Så kan vi inte med våld klämma in
MER än vi orkar och tiden räcker till
För priset är högt.. FÖR högt
om vi INTE tänker efter och gör "INVESTERINGAR som stärker livskursen"


Jag tänker mig som en orienterare
Som då och då stannar av i språnget..för att kolla sin karta och kompass
för att se efter..så han/hon inte tappar bort kursen till målet

Så försöker jag åxå göra med jämna mellanrum
För att ge mig en chans ..att hinna TÄNKA efter
VILKEN LIVSINVESTERING jag behöver..måste..vill göra..för att hamna rätt
Där och det... jag mår bra av att vara i
Där jag inte sviker min kropp..mig själv och det jag känner och står för
För livet ÄR kort och har sin tidsbegränsning

Så en koll då och då.. på sin "karta och kompass"
Ställa sig frågan "håller jag rätt KURS"
är den bästa livsinvesteringen man kan göra
För det är så lätt att kuta förbi
DET som är av vikt här i livet....jagad av tiden




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar