tisdag 23 juli 2013

OFRIHETEN i RÄDSLORNAS SPÅR

Många jobbiga minnen vaknade till liv
När jag läste nyheterna på nätet
OM "tjejen" som blivit mördad i Umeå
Stackars,stackars föräldrar och anhöriga ATT måsta ta emot ett sånt här besked
Vilken mardröm
Åxå för föräldrar och anhöriga till förövarna
att ta till sig DET.. en nära och kär har gjort sig skyldig till


Det kryper NÄRA inpå,och både sorg och ilska beblandar sig med alla VARFÖR..när man hör vad som hänt
Och "hagamanstiden" väcks åter upp till medvetandet
Minns den rädslotiden ..minns alla olika jobbiga känslor och frågeställningar
om ..VAD ÄR DET MED MÄNNISKOR IDAG..
HUR DÅLIGT mår dom som kan utföra dessa dåd

OROLIG blir jag över mina och andras barn/ungdomar
Över människor som rör sig från nöjesplatserna och andra olika aktiviteter
som skall ta sig hem på kvällar ,nätter och småtimmarna
Att INTE kunna gå säkert
RIKTIGT arg blir jag för att rädslorna som dyker upp och tar plats
minimerar vår frihet ATT kunna röra oss VART och NÄR vi vill


Läste om en ung kille som dog av de skador han fått
Av att ha blivit knuffad
Stackars ,stackars hans föräldrar och anhöriga
åxå till den som knuffade..

HUR skall den som knuffade må idag..
Hur skall han kunna glömma och gå vidare
Det är så mycket som är sorgligt och beklämmande

Som mycket som ofta sker i obetänksamhetens spår
Och jag har ju mina tankar och ide`er kring det
Men det har jag skrivit om så ofta..att det lämnar jag därhän denna gång

Men ..en lite eftertankes låt OM varför jag tror många mår dåligt idag
Av att känna.. att inte duga,bli sedda ,bekräftade ..LYSSNADE på
I värld där ensidighetens kommunikation råder
i ett allt "tuffare och kyligare prestationsklimat...hmm
kunde ändå inte låta blii att klämma in några ord



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar