torsdag 25 juli 2013

DET ÄR JUST DET HÄR..

Att vår egen trovärdighet har satts ur spel under expertväldets tidevarv
Då vi människor har tappat tron på.. det VI själva SER och UPPLEVER
Det vi hör från och av andra människors erfarenheter
Det är först när experterna sagt sitt. Som det blir sant och trovärdigt




Läste i VK nu på morgonen ATT
Dålig sömn kan skyllas på månen
Visst är det märkligt
Det har ju människor VETAT om.. i urminnes tider
Att väldigt många människors SÖMN blir påverkad när det är fullmåne
Jag blir det och MÅNGA med mig
Så är det bara..


MEN NU har forskat sagt det SÅ DÅ VET VI JU ATT det ÄR SANT
och inte bara något vi människor BARA fått/får för oss


PUST. Sicken en tur
Nu slipper jag fortsättningsvis tro
att jag är en inbillningssjuk och skrockfull kvinna
Nu kan jag tala seriöst och med tyngd.. med de vetenskapliga bevisen.. tryggt i bakfickan
Om månens påverkan NÄR jag inte kan eller har svårt för att somna
Känner hur min intelligens och trovärdighet får sig ett uppsving
HUR min tillit till mig själv.. mitt självförtroende. Blomstrar
FÖR nu VET jag..
att det jag känner, som händer i mig ..i min kropp.. är VERKLIGT

CITAT kopierat från VK
"Nej, det är inte inbillning eller skrock att fullmånen påverkar vårt nattliv
Forskare har nu för första gången visat att sömnen försämras när månen är full."

Jaa jag säger då det. Och inget mer sen

2 kommentarer:

  1. Månen kanske borde va full alla nätter, då fick vi 24 aktiva timmar per dygn och dubbelt så långt medvetet liv :)
    Trots sömnlösheten är jag inte trött dagen efter
    och just det borde dom forska i...vad ger månen oss för osynlig energi?

    Hoppas allt är perfekt med dig
    och att du får en underbar ny vecka.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Cumulus : )
    MM..den ger en stor portion energi.. månen
    och bara anblicken av den..ger en sällsam magisk känsla MER här ute i skogen där den syns än mer och starkare.. på himmelens vidsträckthet
    Sen märker jag att jag behöver mindre sömn under sommaren ..men då senhösten dyker upp ökar sömnbehovet
    Perfekt hoppas jag aldrig att mitt liv blir..för då kanske jag skulle hemfalla åt "bekvämlighetens lockelse..Många GODA och OMTÄNKSAMMA
    dagar SOM tar VÄL hand om DIG..önskar jaf dig Kram

    SvaraRadera