tisdag 15 maj 2012

INRE KLIMATFÖRÄNDRINGAR

Läser om försäkringskassans utförsäkrade Och får det inte att gå ihop Människor som varken kan stå eller gå Inte ens kan klä sig eller fixa sin egen hygien blir utförsäkrade HUR tänker man dååå..att det skall gå till..ATT få sig ett jobb Nog måste det vara något STORT fel.. När man fattar sådana beslut Då har man nog INTE förstått ..hur verkligheten ser ut Men det är ju i botten ett politiskt beslut... Ett synsätt..där pengar får styra och värdera..VÄRDET av ett männskligt liv Försäkringskassan utför ju bara politikers fattade beslut/order De är ruggigt att se.. hur ett samhälles värderingsgrund förfaller och allt mer urholkas av girighetens omoraliska händer En förändringens stormvind hoppas jag snart tar vid I människors sinnen och tankar Precis som med våren.. som kom av sig här Då vintern envist hållit sig kvar,med sin kyla och snö men som nu äntligen får ge upp Till förmån för våren som tålmodigt fått vänta i bakgrunden
I fjol vid den här tiden var jag och Siv och fiskade.. Jag hoppas att NI ALLA får en toppenhärlig låånghelg

5 kommentarer:

  1. Tack för att du tittade in och tack för den värmande kommentaren, som jagf alltid läser leende.

    Oj, vilken fantastisk morgonbild du har tagit...ser ut som om solstrålarna vill krama om dig.

    Ja, skogen är vit av vitsippor i år, det ser ut som snödrivor. Tror det beror på att värmen kom i februari.
    Häggen och björken slog ut samtidigt...vet inte om jag upplevt det tidigare.
    Solen är varm på dagarna, men i vinden är det is och en dag haglade det ordentligt.

    Var rädd om dig.
    Stor kram.

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Cumulus..
    Jaa det känns oxå så ...varje morgon i gryningstimman.. som att bli omfamnad av morgon-dagens inkommande olika livsyttringar..en stor ödmjuk känsla innfinner sig alltid och knuffar undan den eventuella gnöliga känslan jag burit med mig ut..försvinner helt i tomma intet..För det var ju vad den var..ingenting att bära omkring på..naturen är en mästare på att ge balans till kropp och själ..Än får jag vänta på häggens blommningen..men jag ser hur är på G..som såå mycket annat i vårens tid..Var RÄDD OM dig oxå DU..och jag hoppas att dagen som ÄR och som komma tar VÄL hand om dig Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Inger-Sofia.
    I en paus jag fått mitt i konstrundan tittar jag in på min blogg och ser att du är tillbaka igen, vad glad jag blev.
    Det där om försäkringskassan eller som Wolfie kallar det förnedringskassan är jag glad att både han och jag sluppit att ha kontakt med den myndigheten någon gång än så länge.
    Det finns ingen mänsklighet i en del av deras beslut, men som alltid är det regeringens riktlinjer dom hänvisar till och det visar att vi nog borde byta regering.
    Wolfie passar kunderna nu i ateljen men han ber mig lägga in en hälsning till dig från honom också.
    Vi tittar in till din blogg lite grundligare i nästa vecka när konstrunda är över för i år.
    Ha en härlig och solig helg.
    Kram från oss båda.

    SvaraRadera
  4. God morgon AnnMarie och Wolfie
    Hoppas att ni har ett väder som är på bättre humör ..än det vi har här uppe..som är på gråtmilt humör.Allt GOTT och VÄL önskar jag er och GODA affärer Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Inger-Sofia.
    Så du är tillbaka igen, det är trevligt, var det något fel på din dator?
    Jomenvisst är det så att sommaren kommer tidigare söderut, i går slog syrenerna ut i blom här nere, det är flera veckor tidigare än där jag bodde uppe i norr tidigare, men sen har ni många härliga ljusa nätter som inte finns här nere, vi slipper förståss myggelandet här nere även om vissa sörlänningar inbillar sig att det är mycket mygg här, dom har aldrig sett hur det ser ut under en björk en sommarkväll i norrland när myggen dansar i tusental.
    Jag önskar dig en riktigt trevlig helg.

    SvaraRadera