lördag 19 maj 2012

IT`s A HOLE IN YOUR POCKET

Ägnar lite tid på morgonen..efter morgonsysslorna..till kaffet åt bloggen och att läsa tidningarna på nätet ..man behöver ju hänga med Då jag får pusta och sucka..bli upprörd ..sorgsen och förvånad OFTA arg..mer sällan uppfylld av glädje För de är en sällsynt gäst..de positiva och uppbyggliga orden Ilskan har jag fått inse...är ett starkt uttryck för frustrationssorg över.. hur.. som jag upplever det ..den starka manipulationskraftens inverkans påverkan På oss människor..hur styrda vi blir och ÄR Av de som har vill ha oss i ledband..som marionetter Som vill tjäna på oss..och inte vill att VI skall TÄNKA själv-ständigt och reflektera Som använder sig av .. det oftast subtila för-trycket Det sker överallt...det har blivit en trend Ett samhällsutvecklande..säger de själva Men skrapar man lite på ytan Så inser man ganska snart..att den utveckling de pratar om ÄR kortsiktig och FÖR deras EGEN FICKA..för vinningens skull En ficka som verkar vara hål i Må söndagen ge er...stor frihet

11 kommentarer:

  1. Hej Inger Sofia!
    Jag tror du träffat huvudet på spiken med den reflektionen du gjort här, idealet för delar av makteliten vore nog att vi andra vore robotar, vi skall göra det vi skall i tysthet och dom tar hem förtjänsterna, vi är ju utbytbara, dom tror dom är för evigt och oersättliga.
    Så slutligen är det trevligt att du finns här med dina reflektioner igen, ett besök på din blogg får oss läsare att tänka till över tillvaron.
    Här hos oss är det full sommar nu, redan klockan 6 i morse när jag och fyrben var ute på promenad hade vi +16 grader, under dagen blir det säkert 25 om inte mer.
    Ha en härlig start på veckan med alla naturens vackra skådespel.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Wolfie
    Njaa någon värme att tala om .. har än inte dykt upp här..fast solen lyser så gnistrande vackert och klart.Men jag VET ju ATT den kommer att komma..SNART..Allt i naturen säger mig det..som senast igår då jag hälsade göken välkommen hit..och då ÄR det ju sommar
    Tack för din reflektionsuppmuntran :0)
    Önskar dig en utpustande andningsvecka och många GODA dagar..Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen.
    Jag vill bara instämma med det som Wolfie sa, du har en speciell förmåga att se saker på rätt sätt.
    Nu är konstrundan över för i år och det är alltid trevligt med alla besökare som tittar in då.
    Hoppas du får del av sommarvärmen snart, när den väl kommer finns det få saker som kan mäta sig med en norrländsk sommar, sol dygnet runt, norrlands vackra natur är livets lungor och själens eget hjärta.
    Hoppas din vecka blir riktigt trevlig.
    kram.

    SvaraRadera
  4. GOD morgon Ann Marie Vad vackert du uttrycker dig om NORRLANDs vackra natur..Dom orden skall jag ta..men hänvisa till dig..Ljuset ÄR här..det variationsrika härliga ljuset
    Som igår..blir det åter en fait mellan kylan å värme BÅDA är här nu ..men solen brukar ..när eftermiffagen står för dörren vinna slaget..då resten av dagen och kvällen blir ljuvliga..påminner lite om sommaren :0) Förstår att det är trevligt...att möta människor i konstens "rum..Hoppas dagen tar väl hand om dig Kram

    SvaraRadera
  5. Hej i stugan Inger-Sofia.
    Du har så rätt, någon form av statarsamhälle är på väg tillbaka, den lilla människan trälar och dom som tjänar på det småler hela vägen till banken, att vända papper betalar sig bättre än att exempelvis vårda äldre människor som genom år av slit och på det också hög ålder inte klarar sig själv längre.
    Det är inte utan att man blir lite rasande när man ser samhällsutvecklingen.
    Så vill jag instämma med föregående talare om sol sommar och härliga dagar.
    Jag önskar dig en trevlig fortsättning på veckan.

    SvaraRadera
  6. Dagen idag gav värme och hopp.
    Såg prinsessans dop och blev rörd över all värme och kärlek som finns omkring henne.
    Två kärleksfulla föräldrar som skapat ett varmt och tryggt hem. Må dom få ha det så, i denna kalla värld.

    Ha det riktigt gott
    och glöm inte att stanna upp i nuet.

    Kram.

    SvaraRadera
  7. Hej Inger-Sofia.
    Det är en obehaglig utveckling som skett i vårt land under att antal år, om det finns någon väg tillbaka till ett mänskligare samhälle vet jag inte, jag hoppas naturligtvis på det, under tiden så får vi vanliga människor dra vårt strå till stacken och visa varandra hänsyn och sträcka ut en hand när det behövs.
    Jag vill nu passa på att önska dig och alla runt dig en trevlig pingsthelg redan idag, jag kommer nog inte att vara på bloggen mer innan pingsten infaller.
    Kram.

    SvaraRadera
  8. Hej Inger-Sofia.
    jag påtar i trädgården idag, jag har ledig dag, men inte är jag ledig för det, det finns alltid något som måste göras.
    Hål i fickan där slantarna rinner ut, hoppsan dom försvann bara, vart försvann dom då? ibland undrar man om det inte går till privata konton, ärlighet är en sällsynthet.
    Jag hoppas du får en härlig pingsthelg med den vackra naturen inpå knuten, min och Kentas pingst kommer vi att fira ute på en ö i havet tilsammans med Ann Marie och Wolfie samt några vänner till.
    Pingsthelgskram till dig min vän.

    SvaraRadera
  9. Hejsan Inger-Sofia.
    Jag tittar in för att önska dig en härligt somrig och trevlig pingshelg.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. ****** GOD MORGON*******
    Cumulus,Josefin,Jenny,Santa och Wolfie
    Tack! För ERA kommentarer och sommriga hälsningar.Nu är sommaren oxå här..och stängslet är på plats med ett rekordväxande gräs..för mina fyrbenta vänner
    det tar tid..att fixa till det..fast jag fick hjälp..med de större..så jag har inte hunnit med att vara på datorn..jag är en sån där som vill göra klart allt ..på en gång ..innan kroppen börjar gnöla.Idag har solen lovat återkomma Hoppas och önskar er Alla en TOPPENHÄRLIG ..LJUVLIGHETERS HELG Kram

    SvaraRadera