måndag 26 mars 2012

SPÅRNINGSUPPDRAG

"Ligabossens galna lyxliv"..läste jag om i Aftonbladet
Det triggade upp några tankar
som legat i bearbetningsingsfackets lagringshylla
uppe på hjärnkontoret
Det här är ju de SYNLIGT OLAGLIGA
Det som sker bland de så kallade kriminella/brottslingarna
Men om man tar tar sig en titt till
Och tänker efter..
Så finns ju den mer .så att säga
LAGLIGa..KRIMINELLA OMORALISKA brottsligheten
Den som sker bland våra lagliga brottslingar
Våra makthavarna
Bland bankfolk,försäkringsbolag,industripampar
politiker,m.fl m.m ..
jaa ÖVERALLT
där människor har skapat sina egna lagar
för SIN brottslighets omoral
där falskärmar,undanhållande av skatt, dribbel med sanningen
och pengars förflyttningar
ett nervärderande synsätt.. på andra människors värde
Till gagn för sig själva
för att kunna tillskansa sig på andras bekostnad ..
sitt lyxliv
och för att ge sig själva rätten
att begå omoralisk krimilalitet

Så brottslighet har vi i vårt samhälle
Både den synligt öppna..som den mer fördolda
Bland olagliga som lagligt kriminella

Men den börjar allt mer att krackelera
Den tilltagande.. oxå allt mer lagliga brottsligheten

I Oisin Cantwells artikel i Aftonbladet finns att läsa
”Att följa och beslagta pengarna”
är en strategi som mer och mer präglar polisens arbete"
Det ni..börjar allt mer ske
oxå bland de lagligt kriminella
Men då är det reportrarna som följer ..
i penningaspåren

4 kommentarer:

  1. Hej Inger Sofia.
    Allt som verkar betyda något är pengar och människor gör vad som helst för att få mer och mer, det finns inget av det typiskt svenska lagom då, nej mer och mer skall det vara oavsett hur man får pengarna,
    Oförskämt höga löner som topparna har tycker jag nästan är stöld, det blir i slutändan alltid vi vanliga som får betala.
    Jag önskar dig en fortsatt trevlig vecka.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Hej Inger-Sofia.
    Ja vad gör inte människor för pengar? Allt skulle jag nog tro att svaret på det är, men en dag så är jakten över, prästen står där med sin sorgsna min och hur mycket kan man då ta med sig på sista resan, pengar är roten till all ondska i värden, jag högmod är väl en lika elak åkomma kanske.
    Jag hoppas ni i familjen, liksom djuren på gården och i dina omgivningar får en fortsatt bra start på våren, här lovar dom lite kallare väder nu, till och med frost på natten, men gubben är van sen alla åren uppe i norra delen av vårt avlånga land.
    Ha nu hon som sagt en riktigt bra dag.

    SvaraRadera
  3. GOD morgon Josefin Ibland måste man dra saken till sin yttersta spets..för att ge "elkraft" till orden Om så där en hundra år..kanske mindre Kommer det att stå i våra historieböcker..om tid som varit Även om maktkampen och skövleriet av de fattiga som bedrevs av högherrarna förr..var mer påfallande tydlig..är likheterna med att ta från de fattiga och ge till sig själva..lika girigt makthungrigt..men nu sker maktstriderna i det mer fördolda med oärlighet och manipulationer och med ordens vassa kniv.Vissa aker tar bara mer tid att genomskåda..Önskar dig en rogivande och härlig helg Kram

    SvaraRadera
  4. GOD morgon Santa..Joo här i skogen är det full rulle ..både synligt o hörbart Nån tidsomställning bryr sig inte djuren om..nää så jag håller mig oxå till den gamla ..men med ett o annat ögonkast på omställningstiden.För ibland måste jag ju ut till civilisationen..som nu på fredag då det är visafton i Balsjö och då måste jag hålla mig till tiden..Nää inget kan vi ta med oss..dit vi en fgång skall..så därför samlar jag på mig så lite som möjligt..så inte ungarna skall behöva slösa sin tid på tingen..efteråt..Idag är det kallare så snösmältningen har stannat av..och åter gjort skogsvägen halkig att gå..Hoppas att du därneröver får en riktigt härlig avslutning på veckan och en helmysig helg

    SvaraRadera