söndag 6 mars 2011

DET GÄLLER ATT SPÄNNA SIN BÅGE


...FOKUSERA...SIKTA in sig
VÅGA SLÄPPA TAGET, om det invanda

OM man vill nå fram..till målet

DÄR står jag nu
Med dom insikter som jag nu har
Och som alltid ges mig,på mina vandringar i naturen


Och det är
Att det är inte rädslorna över att ramla av
Som stoppar upp min framfart
När det gäller att börja rida in Kajsa
Utan rädslan att förlora HOPPET
Att kanske åter..EFTER år av besvikelser över min kropp

Som jag tyckte, bara SVEK mig
När jag kämpade på för att ta mig vidare
Och ut i arbetslivet igen
Och som satte käppar i hjulet för mig Om och OM igen
Vad än jag försökte med,kom jag bara till korta
TILLS jag vände på det hela
Och insåg att det var ju jag
Med alla mina tankar och krav
på vad min kropp skulle klara av
Som var svikaren
Istället för att ge min kropp en chans
Tog jag till "piskan" när den ballade ur

Så det är HOPPET, som jag är rädd att förlora
Att återigen måste inse något ,som tar ifrån mig det

Det är det,som är min största rädsla
Inte att falla av från min häst
Utan att mina DRÖMMARS HOPP & MÅL, tas ifrån mig
Att jag återigen skall komma till en återvändsgränd
Och inte kunna LEVA min dröm fullt ut
Det är därför jag fegat ur..och dragit ut på det
För så länge jag INTE provar
Så har jag ju inget HOPP att förlora
Det är märkligt att man kan gå omkring
Och bära på såna rädslor..när man kommitsig en bit på vägen

För jag förlorar ju mer på att inte prova
Än att vara rädd för att förlora något
Som jag inte ens HAR prövat på

Så jag måste spänna min båge ,ytterligare ett snäpp

Och jag skall börja med Jupiter

Att köra in honom,med support och stöd av Karolina
Får jag bara grunderna tillrättalagda
Så fixar jag resten själv
Jupiter är oxå en mycket tillmötesgående häst
Så jag tror inte att det kommer att uppstå SÅÅÅ stora problem

Självförtroendet och tron på mig själv
Har varit lite i svajning ..igen
Men det är väl som det skall vara...i alla utvecklingsfaser
Som Karolina sa Två steg framåt och ett bakåt
Nu är det framåtstegen som gäller ..

2 kommentarer:

  1. Du har vågat och har nått målet - så underbart det låter. Måste vara var mans dröm.
    Så många av oss, där kroppen mognar, men allt annat har stagnerat. Man skjuter målet framför sig, dag efter dag. Vi mognar inte, enbart kroppen. Många mål har jag nått det senaste året och många av mina drömmar har uppfyllts.
    Med det följer också käpparna, dom mörkare ränderna i vår trasmatta.

    Så glad att få se en bild på Jupiter.

    Två steg fram...så sant och du är ett ljus på vår vandring, en fantastisk kvinna.
    Men det finns en stor charm i att inte vara medveten om det.

    Ha en riktigt härlig ny vecka, min vän.
    Stor kram.

    SvaraRadera
  2. GOD MORGON Njaa jag är vid mållinjens början
    Och nu finns ingen återvändo Nu när jag fått syn på ,varför jag dragit ut på själva släppandet av pilen" om jag så säger..Vad det är som hållt mig tillbaka..
    Så nu känns det skönare att ha indentifierat " feghetens upphovsbrunn..Tänk att vissa saker skall ta sån tid Men i samma ögonblick ,som jag tänker de.. så kastar sig nästa tanke över mig..och säger VAD Dåå råå Det finns ingen tid..bara steg OLIKA steg FRAMÅT Ibland är det myrsteg ..ibland är det rena rama mästerkatten i stövlar steg.Som kan få en att häpna över sig själv Att en utvecklingsfas gått så snabbt Men de klagar man inte på Bara om ,som man tycker, att det bara rör på sig, i ynka små myrsteg.Man kommer inte undan livets rörelse framåt Så det är lika bra att ta tag i det, och hänga med i utvecklingsstegen FRAM-åt i sin egen takt och efter bästa förmåga och lyssna på dagsformen :0) Önskar oxå dig en HÄRLIG vecka och många ljuvligheter KRAM

    SvaraRadera