onsdag 16 mars 2011

FÖRTVIVLANS ORDLÖSHET


En grå, sorgens dimma. Har lägrat vår vackra jord

Tänkte,att jag skulle få ur mig..lite tankar
Lite sorg..blandat med ilskans frustration
Över allt som händer

ALLT som händer våra medmänniskor
Att det skulle få mig ,att flöda ur mig en massa ord

Men det är stopp, i hela mitt tankesystem
Bara en MASSA känslor som springer omkring
Eller stelnar, i en förtvivlans tystnad
Där inga ord finns till

Ingen tröst finns att ge
Inget hopp om att allt bara är en ond dröm
Som alla snart skall få vakna upp ur

Mina känslors tankar går till JAPAN

Andra länder

Där katastrofer av olika slag ,lamslår människor
Håller dom fast i rädslans vassa klor
Där kyla,mat och vattenbrist råder
INGA hem finns kvar att återvända till
INGEN TRYGGHET
Jag har inga ord..bara en djup förtvivlan,som jag bär på
Över det som händer ALLA människor
Som befinner sig i katastrofens händer..
Känner mig så ynkans liten

2 kommentarer:

  1. Förstår hur du känner det.
    Det finns inte ord nog.
    Har tänkt på orden: Du får inte mer än du orkar bära.
    Tror den gränsen är nådd nu.
    Det räckte så väl...innan snön kom och lade sig som ett vått, kallt täcke över tragedin.
    Man vill gråta av maktlöshet, men även det är fruset.
    Hur orkar dom, Inger?

    Varm kram.

    SvaraRadera
  2. GOD morgon cumulus..
    Naturen har ju en enastående förmåga att läka..så och människan Men när man ingenstans har att ta vägen Ingenstans att få värme ifrån Att måsta kämpa för sin överlevnad Oron över de anhöriga,som de inte vet om det lever eller ej.Och inget man kan göra,för att trösta eller hjälpa Det är så ofattbart stort och hemskt.
    Skickar dig en värmekram och många varma tankar

    SvaraRadera