torsdag 27 februari 2025

NÄR AI ÄR KONTAKTEN

God morgon. NU kan företag inte längre skylla på den männskliga faktorn. När något går fel/missas i deras leveranser och kontakt med beställarna. För nu är det den "intelligenta" AI som sköter om kontakterna. Och jag måste då säga - att särskilt lättlärd och handlingskraftig är den då inte. Utan ensidig och upprepande svarade den på min kontakt. Men INGET händer. I en månads tid fick jag vänta på min leverans Från ett företag som jag haft fullt fötroende för , som brukar leverera sina varor inom några dagar. Och med en mejkontakt, som och så brukar vara "leverant" Men trots upprepade kontakter fick jag bara ensidiga ord i mejlen..med INGEN substans i. Tills den männskliga handläggaren kopplades in- då gick det snabbt. Nu har jag upprepande kontakt med ett nytt företag, som inte hellert leverat min beställda vara. Och inga svar på mina kontaktförsök. AI här och så kanske. Man blir ju inte precis sugen att beställa längre...förstår att det tar tid att lära upp Al Men det kommer nog alltid att uppstå problem...då det är en "maskin" och ingen människa. Hoppas att det löser sig med den nya leverantören, som jag än inte fått min vara ifrån. Det är fördelen med Klarna ..en trygghet. Då betalningen kan pausas tills man fått varan Eller avskrivas om leveransen och kontaktsvaret uteblir. Men lite besviken och frustrerad blir jag ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar