söndag 7 oktober 2018

ETT KOMPLETT SAMARBETSTEAM

Nu har jag kommit igång MED brottningsmatcherna
Då- när jag försöker bryta ner - för att identifiera
som NU olika ordspråk -

"Hälften av våra misstag i livet
kommer av att vi KÄNNER vad vi borde TÄNKA
och att vi TÄNKER vad vi borde KÄNNA ”

- J Churton Collins -

Först skriver man ju ner de ordspråk som man känner för/gillar
Men inte fullt ut tänker på
Som sen under resans gång, får en vidare insyns utblick
Då jag tänker på "orden"
Som nyss i mitt inlägg om " Våra tankar i livets tjänst
vad jag BORDE göra - Tänka på
Tur att jag har installerat ett alarmsystem
Även om det ibland klickar på grund av överhettning
Så fungerar det igen - med lite vila emellanåt

För nog är vi människor lite benägna att först fånga upp
(att symboliskt dra ner mössan över huvudet för att slippa TÄNKA och KÄNNA)
den där snärjande BORDETANKEN
Som blockerar vårt/ett vidare förnuftstänk
Där våra känslor och så borde få en chans att få komma till tals
I ett samarbete med vårt tänkande- Och TVÄRTOM.
Då BÅDA behövs för balansen och fortskridandets framgångssteg .
Det finns många koder att knäcka
Men när man väl lyckats med den första
Då är det som att ha löst ett fall/ en gåta DEN om sig själv
Det ger förnyat bränsle till elden ..att fortsätta "brottas"
Det gäller bara att se till att hålla glöden vid liv
"Vi har ju fått ett huvud- att användas - till att TÄNKA MED
Och KÄNSLOR till att KÄNNA med
Tillsammans blir dom ett fint TEAM

Som grävande journalistik i livets tjänst- kanske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar