torsdag 12 april 2018

ÖPPNA FÖNSTER


När jag i morse tjavade runt på nätet och läst om allt tjabbel och tjafs.som försiggår
Som NU bland de sittande i Svenska Akademin
Så undrar jag HUR tänker dom? TÄNKER dom ens (efter)!?


Det är ett sånt hymlande bakom de uppsatta "draperierna"
Dom som är upphängda för att vi inte skall få insyn i beslutsfattarnas/makthavarnas görande och låtanden
Envåldshärskandet tycker jag mest uppstår bland smusslarna
Dom som inte har rent mjöl i påsen. Utan går sina EGNA ärenden


Det sorgliga är ju att FÖRR eller SENARE uppstår det ALLTID öppningar i draperierna
Som avslöjar det som försiggår bakom "kulisserna"
Vilket får de "smusslande" att framstå som barn
När dom försöker undkomma det uppenbara med att skylla ifrån sig komma med bortförklingar och erbarmliga undanflykter
Fast då förolämpar jag barnen, som är mer rakryggade och ärliga än dom vuxna


Så tänker jag på ordet KRIS , som ju betyder avgörande vändpunkt (Fara-NYA möjligheter)
Det kanske behövs lite öppna fönster för att vädra ut , som nu.. i Akademins salonger
För att få till förändringar.. genom att tillföra ny och syrerikare luft
I den nu så unkna och infekterade "inomhusluften"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar