tisdag 24 april 2018

I BRIST PÅ

Tänker lite DÅ och DÅ på alla olika religioners utövare och TOLKARE
När man ser, hör och läser om HUR de väljer att VILJA tolka de religiösa/andliga budskapen
Som jag har fått märka... ÄR
Att människor ofta VÄLJER att TOLKA ORDEN som står i de religiösa skrifterna
Efter sina EGNA intressen Utifrån sina egna behov
Och för att ge sig själva en tillåtelses ALIBI att göra det dom själva tjänar mest på
Och då talar jag INTE bara om den ekonomiska delen
Även om den i många fall ock så ligger till grund för en manipulativ påverkan ATT GE
Så märker man egots makthungern även bland de troende/religiösa leden
Med vetskapen om att människor går att styra/skrämma till religiös underkastelse av mäktighetens röst
Se på IS, Jehovas vittnen andra sekter och religiösa sammanslutningar
Som många MISSAT det mest FUNDAMENTALA i ALL religion

NÄMLIGEN KÄRLEKEN...
Den som bär den inom sig kan inte skada, kränka , våldta, döda, manipulera till underkastelse en annan människa
Och beskylla sin GUD för -att det är/var dess vilja



Dessa ord som står i Korintierbrevet ÄR det många inom de religiösa leden
som har missat att ta till sig och INSE betydelsen av
ÄNDÅ understryks TYDLIGHETEN STARK i TEXTEN
Men sanningen är det inte många som vill ha att göra med
Då den INTE går att manipulera bort BLUNDA för

CITAT;Ur Första Korintierbrevet 13: Vägen framför andra: kärleken

Om jag talar både människors och änglars språk
men saknar kärlek
är jag bara ekande brons, en skrällande cymbal.
Och om jag har profetisk gåva och känner alla hemligheterna och har hela kunskapen
och om jag har all tro så att jag kan förflytta berg
men saknar kärlek, är jag ingenting.
Och om jag delar ut allt jag äger och om jag låter bränna mig på bål
men saknar kärlek, har jag ingenting vunnit.


Kärleken är tålmodig och god.
Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst.
Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp
den vill INGEN NÅGOT ONT .
Den finner inte glädje i ORÄTTEN , men gläds med .
Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.


Kärleken upphör aldrig.
Den profetiska gåvan, den skall förgå.
Tungotalet, det skall tystna. Kunskapen, den skall förgå.
Ty vår kunskap är BEGRÄNSAD och den profetiska gåvan är BEGRÄNSAD.
Men när det fullkomliga kommer, skall det begränsade förgå.


När jag var barn, TALADE jag som ett barn, FÖRSTOD som ett barn och TÄNKTE som ett barn.
Men sedan jag blev VUXEN har jag LAGT BORT DET BARNSLIGA
Ännu ser vi en gåtfull spegelbild;då skall vi se ansikte mot ansikte.
Ännu är min kunskap begränsad; då skall den bli fullständig som Guds kunskap om mig.

Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och STÖRST av dem är kärleken.
Slut citat .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar