fredag 9 februari 2018

FULL KOLL

När jag ändå är igång ..med det här om åldrandet
så lägger jag ut den här dikten,
som säger lite om hur många äldre blir bemötta.
En ENSIDIG kommunikation,med förutfattad mening/inställning
till /om äldre,som är skrivet med en liten udd i kanten
och som berättar om ett möte med en läkare
där jag var närvarande
Denna gång med en 90årig kvinna tillika min mor
Som var fullständigt klar i sinne och minne och hade full koll
MER än läkaren ...visade det sig.. när hon väl blev LYSSNAD på

90!!???
DE kan man då inte tro
Så klar i tanken
Så pigg
Klarar sig alldeles själv
Sååå bra

Mmmm.. lilla damen
Vilka problem har ni nu
Är ni ensam - det brukar gamla vara
Deprimerade blir de då
Slutar att äta

Piller kan jag skriva ut
Dom blir ni lugn av

Seså
Gå nu hem och lägg sig och vila en stund
Allt kommer att ordna sig
Hemtjänsten skickar jag imorgon
Det blir väl bra

Adjö Adjö

Glöm nu inte att pillren ta
Då blir ALLT ..
så bra- såå bra

(livsvandrerskanisb)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar