torsdag 16 februari 2017

LIVSGLÄDJESPRIDANDE VÄRME.Rosling.Lerin .Gustafson

Det finns några män i den här världen som gör och gjort mig "varmt livsglad"
Några som jag gärna skulle vilja träffa och snacka med
Några har gått ur tiden

Som nu sist Rosling..som med inlevelse och lättsamhetens förståelsespråk
fick oss att ta in den ibland komplicerade statistiken
och göra den synlig även för den mest "svårmotaglige"

Modig kan man åxå säga att han var..då han vågade tala,ge uttryck
och FÄRG åt den tidigare så färglösa statistiken
En stor förebild och en man som ALDRIG går ur tiden
Han kommer alltid att finnas kvar
starkt förankrat i vårt minnesarkiv
En härligt naturlig människa,som bjöd på sig själv
Det finns inte så många som han
https://www.ted.com/talks/hans_rosling_shows_the_best_stats_you_ve_ever_seen?language=sv

Inte heller som nästa livsglädjespridare
Som är Lars Lerin
En människa som VÅGAR vara den han är
Utan krusiduller och omskrivningar
Alltså jag bara gillar honom..för den han är
med all sin naturliga och varma UTSTRÅLNING
http://www.dn.se/kultur-noje/lars-lerin-jag-tvingar-mig-att-vara-med-barnet-i-stallet-for-att-ga-till-min-egoatelje/


Och så har vi Yngve Gustafson som tar strid för de "gamla"
Som vågar säga vad han tycker
Fast det nog många gånger bjudit på motstånd
från etablissemanget och dem..
som inte brytt/bryr sig särskilt mycket om "gamlfolket"
åxå han får mig att bli livsvarmglad
För att han i handling..förbättrat de äldres livssituation
http://www.senioren.se/leva-uppleva/pa-de-aldres-sida-2/

För ni vet ju..
Att vi har ett LIV som skall LEVAS
INTE en ÅLDER

Det finns några till..så åxå KVINNOR
Som får mig att må bra och känna LIVSGLÄDJE..med sin "närvaro"
Modiga,starka,entusiastiska,varma och naturliga människor
Som står för det dom "brinner" för..
Dom finns åxå HÄR i BYN
Och NÄRA mig..som mina BARN och BARNBARN

Det är livsglädjegivande och "störthärligt".att ha och VETA
ATT dom FINNS

Då känner man extra starkt hur underbar värld vi lever i
För dom gör alla en skillnad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar