torsdag 26 januari 2017

DET BLÅSER UPP TILL STORMBYAR

ALLTSÅ..man tror inte det är sant det man läser
OCH det är det ju inte alltid heller
För media har ju en förmåga att blåsa upp små harmlösa vindar till en storm
Allt för att locka till sig läsare

Men OM det är helt riktigt och sant det jag läste i Aftonbladet
Det här med att Ryssland vill införa en lag för MÄN
Att ha/ta sig rätten att bestraffa sina kvinnor
Då dom anser sig vara ÖVERHUVUDEN i familjen och därför skall åtlydas
OM inte skall dom ha rätten att slå..
Men det som ÄR mest skrämmande är att det är en Kvinna som kommit med förslaget


...ur min synpunkt sett
OM som nu i det HÄR fallet.. INTE Ryska män kan samarbeta med sina kvinnor
med respekten,tilliten och tryggheten boendes i samma rum
UTAN..måste ta till våld ..
Då är man ute på farliga vägar
OCH det säger mig mycket om ett samhälle som vill legalisera VÅLD


Våld föder våld föder maktmissbruk
som hindrar..stoppar upp vår mänskliga utveckling

Accepterar man våld..så genererar ett sånt samhälle våld,kriminalitet
och ett samhälle som styrs av despoter och maktfullkomliga män
Med kvinnor
som nu denna som kommit med förslaget
Till lojala medbrottslingar
Som det i ALLA TIDER har gjorts
När övergrepp av alla de slag utförts av maktens män
MED sina lojala fegisar i kölvattnet

I ett hem där våld får förekomma..där råder ingen trygghet och tillit
Utan där skapas rädslan som kväser och kväver människor
till ofria och skugglika varelser

Tala om en bakåtsträvande utveckling
Snart bränns väl vi kvinnor på bål åxå...
Kvinnor som har mage att tycka att dom har samma värde som en man
Verkar vara ett hot..som en irriterande sten i skon som skaver

MEN det handlar nog inte om oss kvinnor..
Det handlar mer om männen själva..deras mående och o-utveckling
Kvinnor är bara slagpåsar för deras egen otillfredsställelse och oförmåga
som vi kvinnor få klä skott för
Då är det ju bra om det stiftas en lag som tillåter våld mot kvinnor
..en lag som skyddar männen

NÄR skall männen börja ta ansvar för sitt eget känsloliv
och SLUTA skylla på kvinnor (andra)
för sina egna tillkortakommande..på olika plan

Detta gäller OCH SÅ oss kvinnor

VI ÄR ALLA MÄNNISKOR
OAVSETT ÅLDER,KÖN,STATUS

Har själv bott med rädslan..
vilket fått mig att bli medveten om..
de varierande skiftningarna i ansikte/ögon
Lärt mig att tyda kroppsspråket..INNAN ..för att göra mig osynlig

Att bli fri och bygga upp mitt knapphändiga självförtroende
och bli av med känslan av att inte duga...
har tagit lååång tid att reparera

Så med tankar på det ..så gynnas inte ett samhälle NÅGONSIN
då och där människor inte kan känna sig trygga
Våld föder/när bara människor
som INTE vill ta ansvar och ta itu med sina egna liv
SIG SJÄLVA...

En väl-mående människa kan inte lyfta sin hand till slag
Ett sunt och välutvecklat samhälle ..
kan ALDRIG stifta lagar som tillåter våld

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ett andetag.. från det förflutna
Vidrörde mig

Ett andetag ..från flera tidsepoker
Berörde mig

Kände Jesus sorg..sorg över mänskligheten

Sorg.. över dom kvinnor som brändes
Brändes... som häxor på bål

Sorg över inkvisitionens kärlekslösa tro


Sorg över trångsynthet..rädslor och kärlekslöshet
Från dom som är tomma och därför måste "döda"
Allt och alla som har LIV

Ett enda andetag..som stannade tiden
för EN sekund i mitt liv
Och jag insåg..att ingenting har förändrats

INGENTING

(livsvandrerskanisb)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar