torsdag 22 januari 2015

INKÄNNANDE å UTVECKLANDE

Har börjat gå in och läsa olika bloggar på VK
Där det finns många intressanta inlägg att ta del av
Många som skriver om verkligheten HUR den ser ut
sedd genom deras ögon och sina utvecklade känslospröt
på olika platser runt omkring i det län jag bor i
(För att sen gå vidare i landet och läsa deras bloggar)
Några..tänder min inspirations heta låga
Några väcker upp stormande känslor
Som det här tipset..som en Vilhelminabloggare .."ruggugglan"
lämnat.. om en artikel i DN
http://mobil.dn.se/arkiv/kultur/det-vander-sig-i-magen-av-sds-propaganda
Traskade iväg dit och läste vad där stod
Fastnade..tänkte till
då minnesluckornas fördämning brast

Det är nyttigt och uppväckande att läsa och bli påmind
Om det som varit .. som åter väcks till liv
Och man fattar INTE..fast man förstår
Att människor kan härbärgera så mycket hat
Det fräter ju sönder dom själva inifrån

(kan inte orden..men något lockade mig att lyssna ändå)

En inkännande och utvecklande helg önskar jag er alla


2 kommentarer:

  1. Hej Inger..
    vad trevligt att se dig i min blogg..
    Hoppas du hade en fin jul och Nyår och jag hoppas du har en härlig januari också..Nu önskar jag dig en fin helg Kram Snow White

    SvaraRadera
  2. God morgon Snow White Tack själv för ditt besök på min blogg
    Det är alltid trevligt när du dyker upp Ha de GOTT Kram

    SvaraRadera