torsdag 3 juli 2014

I SJÄL och HJÄRTA




I Mars 2015 ..skulle DU fyllt 100 år

Men du orkade inte längre..
igår slöt du dina ögon för gott...i det här livet

Sitter här och funderar på ...när DU fanns med oss
Har ju känt dig... sen jag var 27 år
Och även efter skilsmässan från din son Höll vi kontakten
Du..och "farmor" har varit en viktig del i barnens och mitt liv
Varje skolavslutning,födelsedag,student och andra festligheter fanns ni på plats
Och när de kroppsliga svårigheterna dök upp i mitt liv..fanns ni och så där

Med vissa människor behöver man inte förklara sig så mycket
Dom förstår ändå..vad man känner,tycker och tänker
Du var en sån
Vet att du VETAT hur viktig du varit för mig och barnen
Vet och så.. att dom och jag varit en viktig del i ert liv
DET är en SKÖN och VÄLDIGT betydelsefull känsla och så ..att veta


Nu skall jag gå ut..dit där allt som händer och känns tas bäst om hand
UT till NATUREN
och bara låta mina tankar och känslor ..på dig/er
Ta mig vart dom vill

SORGEN har många olika "ansiktsuttryck"
och tar olika lång tid på sig att bli färdigsörjd
Fast när jag tänker efter........
Så blir nog aldrig sorgen färdig..den mattas bara av och dessemellan
dyker den upp igen..när man då och då ..snubblar över alla olika minnen

Alla mina fina och uppbyggliga minnen... genom alla år
Som får mig att tänka på Dig /er med glädje istället för sorg
Är glad över att DU och "farmor" gett mig dom
Hon som gått före dig..och som nog väntar otåligt på din ankomst
TACK..för att DU/NI funnits i mitt liv och spridit ljus
när mörkret varit kompakt och vägen tung att gå
OCH för ALLA glädjestunder som vi delat..

Hälsa "farmor" och mamma från mig..och ge dom en varm kram

AVSKED..kom jag att tänka på
hmm på ett sätt gör jag ju det
Tar avsked av dig...MEN
Så inser jag ..att från människor som lämnat viktiga och känslomässiga spår efter sig
Stannar för ALLTID kvar.. INOM mig
Från dom... vare sig kan,vill eller tar man AVSKED av
För deras "spåravtryck" är för alltid inpräntat.. i min själ och mitt hjärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar