måndag 17 februari 2014

DET ÄR VAD JAG TROR...NÅGON ANNAN.. NÅGOT ANNAT

TÄNK ÄNDÅ...
Hur allt kan te sig så olika

Fast vi SER på samma sak/situation
Kan vi se med olika "ögon"...med olikfärgade glasögon
och beroendes på .. från vilken utsiktspost vi blickar ut ifrån
På det som ofta ÄR så uppenbart och tydligt... det vi alla SER
Men inte alltid kan/vill/orkar/vågar ta till oss

Fast vi talar samma språk
Uppfattar vi det olika..det som sägs

För att
Ibland förtränger vi det vi känner..ser och hör
För VI VILL INTE.. KÄNNA,SE OCH HÖRA
Det som sker runt omkring oss
eller inom oss själva

Ibland når det inte in
Då vår inre tillförsel är blockerad av olika känslomässiga trauman
Som vi ibland inte känner till..
För det ligger så djup och otillgängligt till
vilket gör oss till känslomässiga främlingar inför oss själva

Ibland vet/ser/hör vi..
men vågar/orkar inte känna,se och höra ..det som finns/är och hör verkligheten till

NU KOMMER jag till DET

VILJAN

Är en viktig medaktör och av stor betydelse .. människor emellan


Genom att VÄLJA att VILJA lyssna på oss själva,andra och varandra
Ges vi ju en chans till.. att plocka fram det som finns inom oss..
VAR och EN
Det tror jag... med utgångspunkt från mig själv
och OM det jag sett,hört och upplevt
Är det en viktig livsfunktion.. för att öppna upp till vår inre passage


För att kunna GE och TA emot förståelse och "kärlek"

Det tror jag..Någon annan ...något annat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar