fredag 22 november 2013

DOM JULIGA EFTERTANKARNA


Julen närmar sig
Och som alla andra jular före den här så försöker jag hålla stånd och TÄNKA EFTER
då köphysterin och lockropen från handeln
har ett kraftfullt sug... med en oerhörd manipulativ dragningskraft
För vi vill ju glädje och ge..till dom vi bryr oss om
Och helst till alla ..som har det svårt..är ensamma
Det är ju så glädjefyllt att få ge

Det dåliga samvetet dyker upp .. pressen ligger an

Det ÄR inte lätt det här med julen




Julen skall ju vara en gemenskapens och glädjens höjdpunkt
(Bara i det ligger en laddning)

En hjärtesak
Inte ett enda köpande..förköpande
att skuldsätta sig för att ge ..som skapar en oro
månaderna efteråt

Har jag fallit för trycket då

Hmm skall sanningen fram..så har jag köpt
MER än jag tänkt
Men jag hittade så många BRA saker som barn och barnbarn behöver
Ni hör hur jag låter ..



VET ju hur det känns..när börsen inte tillhandahåller
det man VILL ge ..önskar och behöver
Men UTAN den erfarenheten
Skulle jag inte ens veta HUR livet åxå kan se ut
Det gäller att sno åt sig alla de kunskaper man kan
MEDAN man kan
När de olika livserfarenheterna dyker upp med sina lärdomar
Tyvärr är det en otacksam roll dom har
För man SER och uppskattar det inte.. förrän långt senare
Då förstår man att den eklut man skulle ta sig igenom
VAR
För att inte gå igenom livet helt omedveten

Rikedomen sitter inte i materiella ting eller i en välfylld börs
Att betyda något för någon..Finnas till .. Känna sig älskad
Är nog den vackraste.. mest värdefulla gåvan av alla
Så rik är jag







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar